Avatar billede eidos123 Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:19 Der er 1 løsning

partitioner linux/win98

jeg har win98se og red hat 8.0 installeret på samme disk
(to partitioner) hvorfor kan jeg ikke se linux partitionen når jeg kører win?
partition magic kommer med fejl når jeg prøver at starte den for at se mine partitioner
Avatar billede gere Nybegynder
25. oktober 2002 - 08:08 #1
Det skyldes vel hovedsagligt filsystemet; Linux (RH8.0) kører hvist som standard med ext3, og Windows9x (og 2k/NT/XP) understøtter ikke læsning/skrivning til/fra disse partitioner.
Partition Magic ved jeg ikke med, så vidt jeg husker understøttede det tidligere ext2 (forløberen til ext3), så jeg ved ikke om de sidste nye versioner understøtter ext3-filsystemet.

Den anden vej (access til Windows9x-partitioner fra Linux) kan det godt lade sig gøre så fremt Win9x-partitionen er mounted fra Linux.