Avatar billede ung-zone Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:57 Der er 8 kommentarer

Mp3 ?

Hvordan laver jeg en webbasert afspiller (Til Mp3 musik)

Som kan kører sammen med html _ folk skal kunne vælge 1-4nr...
Kan du hjælpe mig eller fortæller hvordan?
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:06 #1
Er det ikke smartere at lave det i Flash? Der er det meget nemmere, og lyden kan pakkes så den fylder en hel del mindre.
Avatar billede ung-zone Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:07 #2
Kan ikke lave det i flash (for lille hjerne)
Men kan du lave det ville det værer kanon!
Avatar billede ung-zone Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:07 #3
self. for flere points osv.
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:13 #4
Ærligt talt, så er jeg ikke enorm Flash-haj selv, og har ikke pt. tid til at sætte mig så meget ind i det. Men stil samme spørgsmål i Flash-kategorien, så er jeg sikker på at der er nogen der kan hjælpe dig - det er vist ikke så satans svært.
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:14 #5
Ellers find et af de steder, hvor du kan lave din egen mp3-radiostation. Der er det hele mere eller mindre lavet for dig, du indsætter bare dine mp3s og så klarer den selv resten.
Avatar billede tommyv Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:41 #6
Skal det være i html/flash? Ellers findes der en hel del muligheder på www.hotscripts.com
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:48 #7
<OBJECT ID=video1 CLASSID="clsid:CFCDAA03-8BE4-11cf-B84B-0020AFBBCCFA" HEIGHT=25 WIDTH=45>
      <PARAM NAME="controls" VALUE="PlayButton">
      <PARAM NAME="console" VALUE="Clip1">
      <PARAM NAME="autostart" VALUE="true">
      <PARAM NAME="src" VALUE="dinmp3fil.mp3"><EMBED SRC="dinmp3fil.mp3" type="audio/x-pn-realaudio-plugin" CONSOLE="Clip1" CONTROLS="PlayButton" HEIGHT=25 WIDTH=45 AUTOSTART=true>
      </OBJECT>
    <OBJECT ID=video1 CLASSID="clsid:CFCDAA03-8BE4-11cf-B84B-0020AFBBCCFA" HEIGHT=25 WIDTH=35>
      <PARAM NAME="controls" VALUE="StopButton">
      <PARAM NAME="console" VALUE="Clip1"><EMBED type="audio/x-pn-realaudio-plugin" CONSOLE="Clip1" CONTROLS="StopButton" HEIGHT=25 WIDTH=35 AUTOSTART=true>
      </OBJECT>

Indsæt dette i din html-kode og du får Start/Pause og Stop-knap fra Realplayer. Du kan f.eks. lade den poppe op i et lille vindue for hvert nummer. Tja...prøv dig lidt frem! Det skal desuden lige siges at jeg ikke selv har konstrueret denne kode, og heller ikke er nogen haj til streaming.

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:49 #8
Det var her: http://www.eksperten.dk/spm/233418 koden kom fra...