Avatar billede fatter Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

telnet

Jeg kan ikke telnette til min Linux maskine med suse 8.0
Nogle forslag ?
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2002 - 17:06 #1
har du installeret en telnet server på din linux maskien (og kører den)?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:12 #2
telnet er noget lort... derfor er den sjældent (aldrig) installeret på nyere distributioner...

brug ssh i stedet... det er noget bedre... der kører sikkert allerede en sshd på din maskine, men du mangler nok en ssh klient, hvis du sidder på windows. af nævnværdige ssh klienter til windows er blandt andre putty som kan hentes fra tucows
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 18:44 #3
Af sikkerhedsgrunde installerer SuSE 8.0 default kun software så den kan fungere som "telnetklient"
Du har sikkert ikke  installeret pakken  "telnet-server" - gør det
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:52 #4
Jeg anbefaler ligesom thomasledet at du bruger ssh! Det er meget bedre! Men hvis du vil køre telnet skal du åbne filen /etc/xinetd.d/telnet og ændre værdien disable fra yes til no
Derefter skal du genstarte xinetd.d servicen og det gør du med
/etc/init.d/xinetd restart
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 20:04 #5
la'vær med at bryde din hjerne med  - /etc/xinetd.d/telnet
den findes mig bekendt ikke i SuSE
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:12 #6
Sorry: Det vidste jeg ikke jeg har ikke arbejdet med suse og mente at det vat det samme...
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 20:32 #7
Jeg nævnte det også kun fordi at hvis man er ny i Linux kan en sådan besked helt hyle en ud af det