Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af Site (DØBF)

Hejsan folk på eksperten!

For en tre-fire ugers tid siden bad jeg jer om at anmelde siden,
http://dobf.saftig.dk (Dansk Ølbowling Forbund).

Vi har lavet nogle ændringer på siden, og vil nu gerne have lidt ris og ros igen.
Vi har nu vores egen online chat( Under udvikling, men den virker ).
Internt besked system.
Anmeldelser af øl på siden.
Artikler.
Nyheds sektion.
Desuden kan man tilføje en kommentar, som kan bliver vist på forsiden
(Randomizing ala. Eksperten).

Alle disse ting har fået Administrator funktioner, så vi kan redigere og
tilføje næsten alt fra nettet.

Vi ved at siden endnu ikke er færdig, og afventer i skrivende stund billeder
fra vores arrangementer, som kan krydre siden.

Der er oprettet en test bruger med login: test og password: test, så i
kan afprøve brugerens muligheder og funktioner.

Venlig Hilsen

Claus Vinther Larsen.

P.S. Siden fungerer i øjeblikket som ET landsdækkende forbund, men det
er helt sikkert meningen at vi deler den op i regioner, hvorved siden
kan bruges som \'kontaktsted\'.

P.P.S. Selvfølgelig er der et forum på vej.
Avatar billede aligator Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:50 #1
meget overskuligt, men i 800x600 skal man kører lidt til siden det ser ikke så godt u man ikkekan se hele sidens bredte.

også er det heller ikke brugt samme form felter fx. login er lavet med en og SMS med en anden.

ellers meget pæn side
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:53 #2
Takker! Retter det ASAP!
Er der ikke flere der vil kommentere det? Jeg er ikke meget for at give 60 for at ændre style på en form! :)
Håber du forstår!
Avatar billede aligator Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:57 #3
jaja men du kan da godt ryste op med 10 points ;)
jeg har jo givet dig et svar

så har jeg også lige set at når man trykker på chat i menuen til højre åbner den i et nyt vindue det ser ikke godt ud
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. oktober 2000 - 15:59 #4
Det er nu menigen! Folk skal ikke logge ud fra siden når man åbner chattet.
Vi har spurgt adskillige brugere om dette, og de er allesammen totalt hooked på at de surfer på siden samtidig med de chatter.

Desuden har vi ikke en menu til højre. mener du ikke venstre!
Du skal nok få point!
Avatar billede aligator Nybegynder
01. oktober 2000 - 16:03 #5
når jov undskyld til venstre
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:36 #6
Alligator!
har du mere at kommentere om siden, for hvis du kommer med en god lang anmeldelse, kan der nemt blive tale om flere point!
Avatar billede cybermike Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:50 #7
Baggrunden (den blå-sorte stribede) duer ikke, den flimrer for øjnene når man ser på siden i høje opløsninger (læs:mere en 800x600)

Jeg syntes siden er for dyster, en side som din burde efter min mening udstråle fest og glade dage, istedet får det mig til at tænke på et afdelings møde i microsoft corporation.

Nå du opretter ny bruger til chatrummet skal der stå at adresse,postnr osv ikke er nødvendigt for at tilmelde sig!

Derudover skal resultatet af tilmeldingen :\"Du er nu oprettet som bruger

Navn: Hemligt
Brugernavn: cybermike
Klik her for at komme tilbage
\" ikke fylde hele skærmen, hvorefter den venter på at man skal klikke.

Det er ikke acceptabel, lav sådan at der fremkommer et lille popup vindue hvor teksten er centreret , og baggrunden er den samme som på resten af siden(som jeg stadig mener burde udskiftes)
og derefter en ok knap. I stedet for \"Klik her for at komme tilbage\"

Og når man kommer tilbage efter at have oprettet et brugernavn, er login boksen væk, og det antydes at man er logget ind.

Og derudover så....virker chat rummet ikke på min computer som kører igennem en wingate proxy server, så det skulle du måske kigge lidt på.

Nå håber du kunne bruge det til noget.
Avatar billede cybermike Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:53 #8
Hvordan er chatrummet lavet? Hvilket sprog? Er der mulighed for at få kildekoden at se?

Det er derudover dårligt at man skal skrive kode igen når man klikker på chat i menuen, selvom man allerede en gang har skrevet det på selve siden.

Derudover skal man heller ikke kunne vælge mellem 1 chat rum, den skal bare gå direkte ind, ellers også skal der stå noget med at i regner med at åbne nogle flere chat rum, med tiden.

Chatrummets design matcher heller ikke hovedsidens design.
Avatar billede cybermike Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:56 #9
du skal også huske at slette besked feltet i chatten når man har sendt beskeden afsted, ellers kan man bare klikke på \"Send besked\" en masse gange for at spamme chat rummet.
Avatar billede cybermike Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:57 #10
Hvis nu vi siger at du IKKE giver mig points, men giver mig kildekoden til chatrummet i stedet for?

Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan den er lavet, og så kunne jeg evt. forbedre den for jer!
Avatar billede nof Nybegynder
01. oktober 2000 - 21:09 #11
Hej,

designet er pænt enkelt og overskueligt. Sitet mangler lidt finish...

8@13

/nof
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
02. oktober 2000 - 08:28 #12
Cybermike>>Hmm.... Vil ikke af med koden, men det er da rart at se at der stadig findes nogen her på Eksperten der kan give noget ordentligt kritik
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:27 #13
claus_larsen>>Tak......hvad er debat rummet skrevet i? php?

Jeg har nemlig før forsøgt mig med at chat rum som kørte ad H til langsomt, derfor opgave jeg det igen.
Jeg tror selv lidt det skyldes en langsom server.

Kan du give mig nogle fif, da noget af det jeg lagde mærke til ved dit chat rum er at det er hurtigt, det kan godt være det ikke er så gennemført som det kunne være men et er ivhertfald hurtigt!
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:39 #14
Klart nok!

Hvordan lavede du din tidligere chat?

Med cookies?

Det er baseret på PHP ja!

Grunden til det endnu ikke er gennemført er at DØBF har mange bolde i luften, og derfor går det ikke så hurtigt med de enkelte dele, og de bliver måske ikke helt færdig gjort!
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. oktober 2000 - 13:07 #15
Min tidligere chat blev skrevet i serverside-perl, og fungere kort sagt på at brugeren havde to frames, en som han kunne sende beskeder til et cgi script med og et andet som viste output fra et cgi script.  Det første cgi script indlæste de første 14 linier fra en fil og gemte dem i samme fil men hægtede den nye linie på filen også.

Det andet script viste indholdet af denne fil.