Avatar billede ngr Praktikant
18. oktober 2002 - 21:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

index.htm eller index.html

Hvilken side kommer man ind på, hvis man skriver adressen - fx www.hjemmeside.dk - og der findes både en index.html og en index.htm?

Jeg mente at det var den sidste, men nu ser det ud til at være index.html
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:56 #1
Puha - godt spørgsmål - men hvis du siger.html er det nok rigtigt. Men også et underligt spørgsmål, for man bruger jo enten eller.. =oD
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:58 #2
det er den sidste, html er den korrekte endelse, men pga windows vist nok helst ser filnavne med 8 karakterer har man lavet htm endelsen også (hvis det ikke er korrekt, må en eller anden lige korigere), men html vil i alle tilfælde åbnes før htm
Avatar billede bils Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:58 #3
Man kommer ind på .html
Avatar billede ngr Praktikant
18. oktober 2002 - 21:58 #4
Nej, jeg bruger netop begge dele.
Ideen er at jeg har en tæller på den, man kommer ind på. Hvis man har været længere inde på siden og bruger en af disse siders return knap, så kommer man ud på forsiden på den, som der ikke er tæller på - og bliver dermed ikke talt med to gange.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:00 #5
Lav en cookie istedet :)
Avatar billede ngr Praktikant
18. oktober 2002 - 22:00 #6
Hvordan?
Avatar billede ngr Praktikant
18. oktober 2002 - 22:07 #8
duer ikke
Avatar billede martin- Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:10 #9
Det afhænger til syvende og sidst af serverens opsætning, men som regel har .html første prioritet.

# Martin
Avatar billede ngr Praktikant
18. oktober 2002 - 22:11 #10
Det var det, jeg tænkte på. Kan udbyderen have ændret noget ved serveren, så de er blevet byttet om?
Avatar billede martin- Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:29 #11
ngr, det kan de sagtens have gjort.

# Martin
Avatar billede 1409 Praktikant
18. oktober 2002 - 23:05 #12
Det er fuldstændigt afhængigt af server-opsætningen. Den side, der automatisk åbnes, når brugeren blot skriver www.et_eller_andet.dk, kan faktisk være alt muligt. Oftest er index.html, men det kan også være fx. default.html, og hvis opsætningen er meget underlig, kan det være gulerod.gul.
Og det samme med .html og .htm. Hvis opsætningen siger, at den første side skal være index.htm, så er det det.
Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:26 #13
1409 har fuldstændig ret!