Avatar billede johans Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Pc ændret sig fra 1.6 ghz til 1.15 Ghz????

Jeg bruger XP proffesionel og har købt en PC med 1.6 Ghz, men nu kan jeg se i opstarten at den har ændret sig af sig selv til 1.15 Ghz.
Kan jeg få mine 1.6 Ghz tilbage ved at gå ind i BIOS, men hvordan ???????
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:03 #1
Det er nok det reelle du ser, jeg har en mage til og den viser det samme.
Et firma runder op som meget de kan for at få os til at tro at de er de bedste.
Avatar billede tofferman Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:03 #2
Ja, der er sikkert sket en mindre fejl, som har sat din bios til default. Du skal bare ændre hastigheden på din Front Side Bus (FSB) FRA 100 til 133 Mhz.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:03 #3
200 points er iøvrigt for meget at smide et sådant spørgsmål, det burde kun være 15 eller sådan.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:04 #4
Ja og så læste jeg det som 1,5 og ikke som du skrev 1,15, som fanden læser biblen
Avatar billede tofferman Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:05 #5
Lige for en sikkerheds skyld, er det en Athlon 1600+ du har købt. For så kører den ikke med 1,6 Ghz. Det er bare AMD´s måde at angive, at den er mindst lige så hurtig som en 1,6 Ghz Pentium.
Avatar billede johans Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:54 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:02 #7
Velbekomme og god weekend
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:52 #8
nodicwolf´s svar kan være rigtigt, men det ER altså kun AMD der praktiserer den slags. Og hvis du har bedt om at få en 1,6 Ghz processor nytter det jo ikke meget, at der er en producent der påstår at den yder lige så meget som en 1,6 Ghz pentium. Jeg kunne godt forestille mig hvilken forvirring det ville give i bilbranchen:

"...Den ligner altså kun en 4-cylinders rækkemotor på 1,0 liter"...."Ja, men den yder helt sikkert lige så meget som en 2.5 liters V8-motor, bare vi kalder den noget der ligner."!

Så jeg ville alligevel tjekke min bios hvis jeg var dig. Hvis FSB står på 100 Mhz ER DET ALTSÅ DET DER ER PROBLEMET! Den skal du sætte til 133.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:59 #9
johans > Bare lige for at fejlfindingen skal foregå korrekt; HAR den så kørt med 1,6 GHz før, og derefter pludselig gået ned på 1,5 GHz??

Det er mest fordi jeg synes at både jeg og nordicwolf fik vores point lidt billigt her...