Avatar billede mwf Nybegynder
30. september 2000 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Som lovet: Dowload af HTML sider

Hej Alle.
Hvordan laver jeg et link der foranlediger en download af en fil istedet for at vise den.

Runesoft & jw havde et par ideer, i dette spørgsmål, http://www.eksperten.dk/spm/26013 men vi må hellere diskutere videre her.
Avatar billede stigc Nybegynder
30. september 2000 - 19:09 #1
jeg enige med at det kommer helt an på klientens computer/browser. Du kan i hvertilfælde ikke gøre noget på server siden. Jeg ved der findes et tag, der kan få explore til at donwload istedet for at åbne. Men så virker det ikke med Netscape. Har læst om det her på Eksperten!
Avatar billede mwf Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:15 #2
Jeg har også været på jagt, men har ikke kunnet finde det. Har du en ide om hvad spørgsmålet hedder.
Avatar billede mwf Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:15 #3
Det ville være nok hvis det virker i IE
Avatar billede stigc Nybegynder
02. oktober 2000 - 16:52 #4
jeg leder lidt senere
Avatar billede hirtshals Nybegynder
04. oktober 2000 - 09:14 #5
Jeg fandt flg dokumentation på Nettet

  lngFileNum = FreeFile
  Open strFileName For Binary As lngFileNum
  lngFileSize = LOF(lngFileNum)

    ReDim bytFileContent(lngFileSize)
    Get lngFileNum, 1, bytFileContent

    Close lngFileNum

    strDownloadFileName = Right$(strFileName, Len(strFileName) - InStrRev(strFileName, \"\\\"))
    Response.Buffer = True
    Response.ContentType = \"application/octet-stream\"

    Response.AddHeader \"Content-Disposition\", \"attachment; FileName = \" & _
                        strDownloadFileName

    Response.AddHeader \"Content-Length\", lngFileSize
    Response.AddHeader \"Document\", strDownloadFileName
    Response.AddHeader \"Script_Name\", strDownloadFileName

    Response.BinaryWrite bytFileContent

http://www.aspwatch.com/c/200037/d712E66F68B7A11D4AEF700A0C9E95208.asp
Avatar billede mwf Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:13 #6
Hej Hirtshals.
Jeg har godt nok ikke prøver det, men det ser godt.
Jeg checker det lige og vender tilbage
Avatar billede mwf Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:03 #7
Jeg har ikke fået lov til at installere komponenten endnu, men du får alligevel pointene.
Tak.