Avatar billede zeth Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:45 Der er 4 kommentarer

Holde forbindelsen (POP3)

Hej.. jeg sidder og bakser med en webmail.. Jeg tænkte på om man kunne lave noget smart, med at holde forbindelsen til serveren oppe, imens man kører frem og tilbage mellem siderne.. altså sådan at man ikke skal connecte til popserveren hver gang, man skal åbne en ny side? Evt. noget med sessions e.l.?
Avatar billede odegaard Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:56 #1
Du skal sende NOOP kommandoen til serveren.
Dvs. når en session starter (eller rettere når der logges ind), åbner du en POP3-forbindelse. Ved Session_End eventet skal forbindelsen så lukkes igen.
Men problemet opstår når du konstant skal sende en NOOP til serveren, inden den timer ud. Så vidt jeg ved kan dette ikke gøres fra en ASP.NET side. Hvornår er en side så færdig med at rendere ? Når den har sendt 'NOOP' 10 gange? 1000 gange? Aldrig ???

Men hvad er problemet med at logge ind? De forsøg jeg har lavet, giver ikke nævneværdig større svartid at logge ind/ud.
Avatar billede zeth Nybegynder
18. november 2002 - 10:12 #2
Jeg kunne jo eventuelt have en usynlig frame, som opdaterer hvert minut e.l.. Men skal jeg så gemme objektet i en session, og så bare køre den der fra hver gang, hvis du ved hvad jeg mener? For så behøves jeg vel ikke at logge ind hver gang?

Jeg ved ikke lige med svartiden, men jeg ville gerne lige se om det kunne lade sig gøre på denne her måde :-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. november 2002 - 11:20 #3
Jeg tror blot du skal tænke lidt over det (u)smarte i konstant at belaste mail-serveren. Hvad sker der f.eks. hvis brugeren refresher siden?

Hvorfor ikke lukke forbindelsen efter dig med det samme? Det andet lyder lidt "farligt", hvor du ikke rigtigt har styr på hvem og hvad der benytter forbindelsen.
Avatar billede zeth Nybegynder
22. januar 2003 - 18:04 #4
Tjah, det kan være du har ret... I hvertfald har jeg endnu ikke fundet en løsning til hvordan det kunne lade sig gøre.. Men du får nogle point for at deltage i diskussionen :-) Takker