Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

DOS installation

Vær hilset ædle kloge

Hvor finder man en DOS installation henne ??
Fx. vs. 6 eller 7.
Fidusen skulle så være at jeg kan downloaden den til disketter og så installerer det på en ny PC.

Mvh
JTR
Avatar billede random_act Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:40 #1
Der er stadig copyrigths på dos så det er ulovligt bare at download det.
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:43 #2
Jeg har både DOS og Windows købt i dyre domme, mine disketter er bare gået sig en tur !
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2002 - 14:44 #3
Hvis du har ægthedsbeviset så skulle Microsoft kunne sende dig nogen nye !!!

Det har jeg en gang fået, helt gratis.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:46 #4
Det er korret. Hvis du har papirene på dem så er det bare at få dem til at dig en ny kopi.
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:47 #5
Der fulgte kun ægthedsbevis med til Windowsinstall, men det er måske nok ??
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2002 - 14:50 #6
Hvis det er Windows3.11 mener jeg, ellers ring til Microsoft Danmark.
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:54 #7
Win98
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2002 - 14:56 #8
Er det Dos 6.22 du snakker om, der mener jeg der fulgte bevis med ???
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2002 - 14:58 #9
Eller er det den "dos" der er med i Win98, for den installeres sammen med Win98.
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:01 #10
DOS'en skal installeres på en ny harddisk i PC'en og det få jeg ikke lov til med den CD der fulgte med.
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2002 - 15:57 #11
Jeg er vist ikke helt med, du har en ny harddisk hvor du skal have lagt kun DOS ind på og ikke Windows ???
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:01 #12
Når jeg kobler den originale harddisk fra og sætter den nye hardddisk som master, får jeg nogen rimelige underlige beskeder fra installationsCD'en om at det ikke er den originale Aptiva PC og så man ikke og jeg gider ikke og skal til at lege med bootmangers, der har jeg været og det gik ikke godt.
Avatar billede jtr Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:21 #13
Der skulle have stået BOOTMANAGERS
Avatar billede madsnn Juniormester
18. oktober 2002 - 14:07 #14
1: DOS sidste rene version er 6.22 og jo der følger en licens med(det var manualens bagside).
2: vedr. Aptiva'en så kan du ikke bruge den skive der følger med hvis du skal have den nye harddisk som master, det du kan gøre er at smide den gamle disk i installere på den og lav et ghost(som du gemmer på cd'er) af den, herefter skifter du harddisken ud med den nye, ligger ghostet på den nye, og med lidt små rettelser skulle du være igang igen.

Mvh. Madsnn
Avatar billede jtr Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:11 #15
Ghost . . øhhh hvad der det ??
Avatar billede ullum Praktikant
18. oktober 2002 - 15:54 #16
øhh Mig bekendt ligger der en dos på startdisketten, altså opret en startdisk.
Avatar billede jtr Nybegynder
28. oktober 2002 - 10:23 #17
Jeg klarede den uden alt det her pladder, men Leif og madsnn deler pointene.