Avatar billede grabbing Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskudt skærm

Jeg har lige installeret Red Hat Linux 8.0 og jeg har et lille men irriterende problem.

min skærm er forskudt lidt til højre så jeg får en sort "sørgerand" til venstre. Jeg kunne selvfølgelig bare skrue på knapperne på skærmen men så får jeg bare problemer i Windows. Jeg har dual boot mellem XP og RH.

Hvor i RH fixer jeg problemet??
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2002 - 16:32 #1
bruger du samme opløsning i Windows og X ?
bruger du samme opdateringsfrekvens (Hz) i Windows og X ?
Avatar billede grabbing Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:30 #2
Samme opløsning checker lige opdateringsfrekvensen
Avatar billede grabbing Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:20 #3
I min XP er opdateringsfrekvensen 60 Hz
I RH er HorizSync 30.0 - 96.0 og VertRefresh 50.0 - 160.0
Jeg har prøvet at fifle med værdierne, skifte opløsning osv. Intet hjælper.
Hvor skal jeg sætte ind? What to do?
Avatar billede grabbing Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:21 #4
I øvrigt har jeg glemt at fortælle at det er det samme i RH 8.0, RH 7.2, Mandrake 8.0 og Mandrake 9.0.

Jeg ved ikke om det har noget at sige men "There you go"
Avatar billede soreno Praktikant
16. oktober 2002 - 15:27 #5
kan din monitor ikke fortælle dig den eksakte Hz ?
jeg havde for nyligt samme problem. der brugte win2k 85Hz og x 60Hz. jeg ændrede lidt i blinde med de værdier du nævner i configfilen til x (kan ikke lige huske hvad den hed) og det løste problemet.
Avatar billede grabbing Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:00 #6
Ha, så har jeg fundet ud af det selv. XP giver mulighed for at rykke med billedet under enhedsjusteringer