Avatar billede mabru Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med capture fra analog cam

Jeg har en videofilm fra ferien optaget med et analog sony camera på video8 bånd. Jeg har prøvet at overføre filmen til min pc via mit gforce4 kort med tv-in (svhs) vha at premiere 6.0. Desværre bliver kvaliteten temmelig dårlig. Jeg har prøvet omtrent alle indstillings muligheder, men alligevel hakker filmen når jeg afspiller den...
Hvad mon problemet er? Skal jeg prøve med et andet program end premiere 6.0 eller er det gforce4 kortet der ikke kan følge med. Jeg får i hvert fald rapport om en del "dropped frames"
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:04 #1
Det kan også være din harddisk der ikke er hurtig nok!

Det bedste er at have en HEL harddisk til rådighed kun til film!

Disken har bedst af at blive formateret en gang i mellem og slippe af med alle de trælse fragmenterede data som ligger på den. Du kan evt nøjes med at oprette en partition til formålet
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:04 #2
P.S. Det skal også helst være en 7200 disc.
Avatar billede mabru Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:16 #3
Den skulle være hurtig nok og det er en 7200 ms disc. Men jeg tror godt nok ikke den var helt tom.
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:18 #4
Prøv at bruge et mere simpelt grabber-program. Kig evt. her: www.vcdhelp.com under download sektionen.

Det kan være Premiere bruger for mange ressourcer..??!!
Avatar billede mabru Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:28 #5
Det lyder fornuftigt. Det lader til at der er nogle gode beskrivelser på www.vcdhelp.com. Dem vil jeg kikke på. De anbefaler virtualDub så det vil jeg prøve istedet.
Tak for hjælpen... M
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:29 #6
VirtualDub er også et glimrende FreeWare program. Det har jeg selv brugt før i anden sammenhæng