Avatar billede it-data Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:35 Der er 9 kommentarer

AMD kontra Intel

Hej. Jeg har altid været tilhænger af Intel, men ville prøve AMD. Nogle af min venner ville også have en ny maskine, så vi bestilte 4 styk byg selv. Nu har jeg samlet et hav af maskiner, men kun intel maskiner. Men ud af de 4 maskiner fik vi kun de 2 til at virke. de andre 2 bipper bare når der tændes for dem, og skærmen aktiveres ikke, kun blæser og hdd køre, men ellers ikke andet. Er det en normal fejl procent 50/50???, for så går jeg da tilbage til intel igen. Det drejer sig om følgende. ECS K7SEM micro ATX mobo, og Duron 1300MHz. Er der nogen der har prøvet det samme, og har i evt. en løsning hvad det kan være..

hilsen
Tommy
Avatar billede taskmgr Nybegynder
13. oktober 2002 - 15:19 #1
ECS bundkortene har en enorm stor fejlprocent...

Har aldrig selv har problemer med AMD's cpu'er (udover varmen)
Avatar billede amd Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:52 #2
Hvis de bipper og der ikke kommer signal til skærmen, alt andet ser ud til at køre er det ret sikkert at dit grafikkort ikke er presset godt nok ned i AGP slottet.
De skal sidde xtremt præcist, prøv at tage det op og sætte det GODT i igen
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:56 #3
jeg har amd.. og hvis pcen bipper 2 gange... = fejl at et kort sidder løst plejer at være grafikkort.. prøv at presse det i en ekstra gang..ikke sikker der er forbindelse..ellers skal du skifte ram moduler... flytte rundt på dem osv.. jeg har selv 5 amd maskiner..som køre 100% fejlfrit den ene er med samme type bundkort ECS K7SEM
Avatar billede amd Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:27 #4
Hmm... det plejer nu at være flere end 2 bip....:-/
Avatar billede it-data Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:17 #5
Hejsa. Det med grafikkort bliver lidt svært, da alt er onboard på ECS K7SEM mobo. men det med bippen, så bliver den ved.
Avatar billede it-data Nybegynder
14. oktober 2002 - 12:19 #6
glemte lige at sige, at jeg hos it-butikken kan se at der er en fejlprocent på 11%, og det da rimlig højt.
Avatar billede diamant Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:50 #7
Det er ikke noget at gøre med amd cpu/mobo syndes jeg., men at trykke grafikkortet rigtigt på plads som for alt andre dele. Det kan ske med alle moboer!
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:58 #8
det er dine ram der er defekte eller til grafik kort der ikke er presset ordenligt i !

eller også sidder der et afstands stykke der kortslutter til mobo
Avatar billede moonrider Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:06 #9
AMD = 300W PSU, chek evt jumpere, hvis mobo står til 133 sæt den til 100 fsb, flyt rammene, chek drev indstilling, master/slave, fjern alt undtaget, ram og hhd, prøv igen, prøv evt at sætte alt indmad ovet på et af de mobo der virker,