Avatar billede unraveler Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

styresystem på ram?

Nogle, der har alt for mange ram til rådighed og for sjovs skyld har forsøgt sig med at installere styresystemet på ram? Hvad er minimum af ram på maskinen for at det trick går godt - og er det værd at prøve?
Avatar billede eagle124 Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:27 #1
Tjaa... der skal jo være plads til styresystemet og så udover det de 512mb som man jo normalt har i ram altså godt og vel 1,5gb.

Hvis du har ram nok til at styresystemet kan ligge der på jamen så er det jo bare med at komme igang og så se hvor godt det køre
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:31 #2
dine fysiske ram bliver tømt når strømmen bliver afbrudt..

så i det øjeblik du slukke PC'en, så cleares dine RAM (det der de fysiske ram jeg snakker om, DDR, SD RD ram)

du kan dog på en eller anden måde lave et Ram drev på HDD'en..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:31 #3
Hvad så når du rebooter og din ram tømmes?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:57 #4
hvad har du tænkt dig at gøre ved bootsporet, dit forslag er vist dødsdømt på forhånd.
Avatar billede unraveler Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:09 #5
Ja, jeg ved godt, at det er godnat når man engang slukker. D.v.s. man genstarter ikke lige computeren hver time - det er lidt for besværligt at skulle igennem hele processen endnu engang. Jeg synes bare, ideen lød morsom, på forsøgsbasis; det må give et seriøst kick til hastigheden.

Desværre har jeg ikke lige ram nok på denne maskine, men kender nogle, der har. Vil nok forsøge mig dér engang :)
Avatar billede unraveler Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:14 #6
Se f.eks. følgende side - godt nok kun med windows 3.1x, men anyway:

http://www.jankie.net/soedesh/17.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:05 #7
unraveler> Win95 bliver også gennemgået som en mulighed!