Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

word: Kan man slette en hel linie

Kan man slette en hel linie i word??
Fx når man arbejde med mcedit under linix kan man med to tastetryk "ctrl" "y" slette en hel linie.
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:11 #1
Tripleclick!!!
eller ctrl click
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:11 #2
det var mit svar!
10. oktober 2002 - 17:21 #3
...og med tastaturet:
1. Placer dig i starten af linien
2. Tast Shift-End
3. og Delete
10. oktober 2002 - 17:23 #4
Tripleclick markerer et afsnit, og ikke en linie - det samme gør Ctrl-Click.
Klik en gang i venstre margin markerer en linie, hvorefter den kan slettes med Delete.
Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:27 #5
Jeg glemte lige at sige at det skal være uden brug af mus
Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:38 #6
samt at det skal være en max to tastetryk
10. oktober 2002 - 18:02 #7
Du har allerede fået svaret. Tæller du Shift-End for 2 tastetryk, så kan du ikke gøre det, medmindre du opretter en makro, som du tildeler en tastaturgenvej.
Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:23 #8
erikjuul, Jeg han ikke finde ud af at lave en makro kan du hjælpe mig med det??
10. oktober 2002 - 19:40 #9
1. Åbn et tilfældigt dokument, og placer markøren på en tilfældig linie med tekst.
2. Vælg Funktioner->Makro->Indspil ny makro
3. Indtast et navn til makroen, f.eks. LinieSlet
4. Klik på knappen Tastutur, for at tildele en tastatur-genvej.
5. Vælg en Genvejstastekombination, f.eks. Alt-L, der ikke som standard er tildelt en funktion.
6. Klik Tildel
7. Klik Luk - og du er nu i gang med at optage makroen. Så lad være med at gøre andet med mus og tastatur end det du ønsker makroen skal gøre for dig.
8. Tast Shift-End (markerer den linie, markøren står på)
9. Tast Delete
10. Klik herefter på knappen Stop indspilning ( Er den ikke synlig kan du i stedet vælge Funktioner->Makro->Stop indspilning

Din makro er nu klar til brug i alle dokumenter.
Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:41 #10
Takker mange gang :-)))))))))
Avatar billede htm Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:42 #11
funktioner -> makro -> indspil ny makro/optag makro
Giv makroen et navn
tryk tastatur og tildel den en genvejstast eks.
CTRL+SHIFT+d
tryk luk/ok

tryk home
tryk shift+end
tryk delete

tryk så på stop-symbolet på den værktøjslinie der er poppet op! eller
funktioner -> makro -> stop indspilning

Nu har du lavet en makro, og den kan kaldes med din genvejstast. Men vær opmærksom på at du står i den linie der skal slettes!
Avatar billede htm Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:43 #12
Damm der var jeg for langsom!
Avatar billede rubber Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:47 #13
Takker mange gang for Jeres hjælp :-)
Nogle gang kan det være godt ikke at være for hurtig (-; , men erikjuul fortjener nu alle point.