Avatar billede ladyhawke Novice
09. oktober 2002 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

List indhold af directory

Hvordan laver jeg en liste over filer i et bestemt directory, som bliver vist på en hjemmeside (skal bruges til at æave en download liste af .zip filer). Jeg vil gerne liste filnavn, størrelse og dato...

Kan det lade sig gøre med JS (helt grøn) eller skal der noget andet til og i så fald hvad...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:53 #1
kan give dig indholdet af en mappe når jeg komme hjem i asp, og størrelsen kan jeg muligvis også hjælpe med.
Avatar billede ladyhawke Novice
09. oktober 2002 - 14:55 #2
OK, kom bare med et forslag, så ser jeg om jeg kan finde ud af det :o)
Avatar billede krab Praktikant
09. oktober 2002 - 14:55 #3
lytter
Avatar billede ladyhawke Novice
09. oktober 2002 - 15:08 #4
hmmm, æave -> lave :o)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:31 #5
<%
Function ShowFolderList()
folderspec = server.mappath(".")
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folder = fso.GetFolder(folderspec)
Set foldercollection = folder.Files
For Each file in foldercollection
tmp = tmp & "<a href='" & file.name & "'>" & file.name & "</A><BR>"
Next
ShowFolderList = tmp
End Function
response.write showfolderlist()
%>
denne her viser alle filerne
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:40 #6
FileSize giver størrelsen
Avatar billede ladyhawke Novice
10. oktober 2002 - 08:26 #7
hmmm jeg skal lige have IIS til at køre, jeg kan ikke lige få den til at læse min default.asp

vender tilbage når jeg har fået det til at virke
Avatar billede ladyhawke Novice
10. oktober 2002 - 08:48 #8
så kører det... :o)

Hvordan sætter jeg en specifik folder i eksemplet? (f.eks. c:\downloads)
Kan man formattere resultatet af søgningen med css og html? (jeg vil gerne lave en tabel med resultatet)
Avatar billede ladyhawke Novice
10. oktober 2002 - 12:48 #9
Det med folderen har jeg fundet ud af, men hvad med formatteringen...
Avatar billede ladyhawke Novice
11. oktober 2002 - 08:26 #10
OK no_doubt løste det oprindelige spørgsmål, så her er pointene for det...
Avatar billede cthomsen Nybegynder
04. november 2002 - 22:33 #11
Det er rart at se et script som løser problemet, men kan du ikke lige specificere hvordan man lister en specifikt folder? Jeg går ud fra, at man indsætter scriptet i body tag'en og gemmer filen som en asp fil - korrekt?
Avatar billede cthomsen Nybegynder
05. november 2002 - 10:28 #12
hmm... jeg har selv fundet løsningen mht. folder spec., men jeg kan ikke få scriptet til at virke på min IIS - nogle forslag til fejlen? (Jeg har startet IIS og den fungerer :-))