Avatar billede ultimo Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opstarts menu

Dengang jeg både havde win 98 og win xp inde på min computeren, kom der en menu hvor jeg kunne vælge at starte op i win 98 eller i win xp. Nu vil jeg gerne have den menu frem, men bare hvor jeg kan vælge mellem Win XP og DOS... Kan det lade sig gøre?, hvis ja... Hvordan?
Avatar billede ultimo Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:40 #1
det ser ud til det ikke kan lade sig gøre :(
Avatar billede freddy04 Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:47 #2
Jeg er ikke sikker på det kan lade sig gøre uden at skulle geninstallerer xp :-{

Svaret findes i dette link:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/xptips/index.htm
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:39 #3
Det kan lade sig gøre, hvis du først installerer Win98 på en FAT32 partition, og derefter XP på en anden partition
Avatar billede freddy04 Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:40 #4
øhhh... er det ikke præcis det ovenstående link siger?

Spørgsmålet er bare hvordan ultimo's hd/hd's ser ud p.t. altså om han har plads til at lave en dospartition uden at skulle geninstallere.

programmer som PartitionMagic ville nok gøre det det lidt nemmere for dig, hvis du ikke tør rode dig ud i hele balladen med cylindere osv. :.)
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:11 #5
Ok, jeg havde ikke lige læst linket. ;-)
Jeg mener at hvis man skal have mulighed for dual-boot skal DOS-partitionen ligge i _starten_ af disken. Det skulle være muligt at lave en sådan partition med PartitionMagic