Avatar billede tnybo Nybegynder
08. oktober 2002 - 20:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Masseangreb på port 137

I de seneste ca. 10 dage har der været ca 2600 forsøg på at komme ind på port 137 (NetBIOS). ZoneAlarm siger godt nok, at de bliver afvist, og computeren er ikke begyndt at opføre sig mærkeligt; men jeg synes, at tallet er lidt voldsomt. Er der grund til bekymring?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:00 #1
nej ZA gør jo så de ikke kan komme ind og browse indholdet af din comp, 137 som er netbios er til at se indholdet af compen via. netværk \\navn du kender det sikkert fra et lan..

men nej du skal ikke bekymre dig
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:08 #2
tnybo> Du er ikke den eneste. Jeg har hørt flere, i nogle sikkerheds nyhedgrupper, som har været ude for det samme her for tiden.
Avatar billede soenderm Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:14 #3
Det er Bugbear virusen/ormen der er i fuld sving. så bare lad ZoneAlarm køre videre den skal nok holde den ude, og så må vi bare vente til det går over.
Avatar billede soenderm Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:15 #4
Du kan læse om den hos CERT www.cert.dk
Avatar billede tnybo Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:22 #5
Tak for hjælpen.

goulduck burde også have haft nogle points; men du var jo så beskeden at kalde dit svar en kommentar
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:03 #6
Jeg hader det ... går sku glip af mange point den vej .. :)