Avatar billede p2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:04 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Det er for sygt!

USA er jo nogle af de mest sindsyge mennersker i verden!!

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4086&app=def&i=1
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. oktober 2002 - 15:06 #1
kæft mand, nogle idioter
Avatar billede bottiger Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:10 #2
nå...
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:10 #3
Der er vel ikke så meget sygt over det - de vil (på overfladen) kæmpe imod censuren i nogle lande, hvor der er straf for visse ytringer

"Intentionen bag the Global Internet Freedom Act er at støtte ytringsfriheden i lande med stærk censur. Ifølge lovforslaget vil det være muligt for USA at udvikle anti-censur software til lande med hård internetcensur, samt give USA mulighed for at forhindre, at mennesker bliver forfulgt for indhold lagt på nettet."

Reelt er idéen bag god - om end lidt "frelst".

Hvad de så har af andre intentioner, kan vi desværre kun gisne om.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. oktober 2002 - 15:12 #4
bottiger >> jeg kan godt lide dei synspunkt, fordi="hvad fanden rager det egentlig os"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:12 #5
Amerikanerne vil gerne lege verdens politimænd... og så længe størstedelen af de vestlige landes politikere ikke er andet end umælende nikkedukker, får de lov...

Intet nyt under solen...
Avatar billede sandman2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:14 #6
Der er vel ikke noget sygt i at lade Internet brugerne have deres ytrings frihed, men som criterius mener: Hvad de så har af andre intentioner, kan vi desværre kun gisne om.

/Sandman2
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. oktober 2002 - 15:15 #7
nanoq > jeg forstår godt hvad du mener.. undtagen="Intet nyt under solen..."
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:19 #8
Jeg synes da det er helt fint.
Hvis der er et land som skal have lov til at styre verden, så er det sku da USA. USA er sku da verdens fedeste land!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:19 #9
Politimænd?

Ifølge IT-avisen står der at "Bill Thompson" ser dem som internettet politimænd.

For at kunne udtale sig konkret er man nok nødt til at læse:
http://www.wired.com/news/politics/0,1283,55530,00.html
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:21 #10
Faktisk synes jeg idéen er god - hvis altså også USA's "rettigheder" - eller hvad man nu kan kalde det - holdes i en kort snor!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:21 #11
themustangman, ikke ligefrem en verden jeg ville ønske at leve i...
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:24 #12
nanoq>>> Hvorfor ikke? USA har da ALT!!! Hvis man ikke vil leve i sådan en verden er man skuda dansk politiker...
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:25 #13
Avatar billede p2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:26 #14
Hvis det kommer til krig mellem USA og Irak, er det sku ligefør jeg håber at Irak gør ordentlig modstand! - Hvad jeg egentlig også tror de gør...

Bush trænger til noget, som kan IKKE høster stemmer på, som han gjorde 11. sept.
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:28 #15
p2>>> Helt ærligt man. Ham der Saddam for sguda en bombe lige op i røven. Irak for da ikke et ben til jorden, de kan da ingen ting. De har det hele i munden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:35 #16
Hold da fast... det er vist ikke saglige input der har præget dine holdninger...

Jeg tror lige jeg dropper ud af denne debat, inden jeg kommer til at sige noget grimt...
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:38 #17
hallo man vi snakker om et land der skyder alle med en IQ god nok til at få en udannelse simpelthen fordi de muligvis kan skade styret.....

og dem vil i ha skulle kunne stå imod USA???
Avatar billede p2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:45 #18
Syge mennersker kæmper bedst!

Det giver USA og Irak lige muligheder :-)
Avatar billede initializing Nybegynder
08. oktober 2002 - 15:47 #19
P2 du ta'r fejl :) De klogeste kæmper bedst..
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. oktober 2002 - 16:06 #20
Hvis man slår, bliver der slået igen
hvis man nedbryder opbygger andre
hvis man tager, bliver andre nød til at give
Men hvis du yder noget, er der andre end dig der kan få lov at nyde!
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. oktober 2002 - 16:06 #21
hehe , kloge ord fra en klog dreng
Avatar billede p2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:53 #22
initializing: Det kommer ud på et! Bush og Sadam er lige dumme/kloge, efter min mening!
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
08. oktober 2002 - 19:04 #23
initializing: Jamen alligevel kan der da ingen tvivl være om, hvorvidt det er rigtigt at USA angriber Iraq... og der kan da heller ikke være nogen tvivl om at USA knuser Iraq - og alle andre terrorister når de nu er så godt i gang.

Hvorfor er der så mange anti-amerikanere herinde på eksperten???
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
08. oktober 2002 - 19:05 #24
p2: hvordan kan du håbe at USA får modstand... altså at Iraq muligvis vinder en eventuel krig? Det er terrorister du taler om mand... tænk dig dog om!
Avatar billede p2 Nybegynder
08. oktober 2002 - 23:05 #25
lacalifornia: Terrorister?

Ja, jeg ved godt at Sadam og hans "regering" er nogle rigtige svin!! Ingen tvivl om det!

Men at Bush er en slags frihedskæmper, som vil beskytte verden mod terror er efter min mening en lodret løgn! Der er INGEN beviser for at Irak har atom og andre masseødelæggende våben.

Det er næst efter Gud, folk som Busk og Powell at der findes krig i denne verden.

Vi har ikke brug for flere krige! Vi har brug for fred, og den bliver ikke skabt ved vold og krig!
Avatar billede p2 Nybegynder
09. oktober 2002 - 01:00 #26
Jeg er åbenbart den eneste med denne holdning?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. oktober 2002 - 07:55 #27
p2, overhovedet ikke...

lacalifornia, "Hvorfor er der så mange anti-amerikanere herinde på eksperten???" <- mit gæt er, at en meget stor del af de der benytter Eksperten, får deres informationer andre steder fra end blot CNN og Ekstrabladet... Jeg tror mange "computernørder" ikke bare accepterer den første forklaring som den bedste. De vil gerne have en sag belyst fra flere side, og så danne deres egen holdning til tingene.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
09. oktober 2002 - 10:41 #28
hvis en bølle går op til dig og giver dig en på låget for du ham fanme ikke til at stoppe ved at sige "jeg syndes det er bedst hvis vi er venner"

Du langer ham SÅDAN EN igen OGSÅ bagynder du at snakke om hvirvidt det nok ikke var smartest for ham at stoppe....

det er det samme her. teorister angriber amerika og de for tilmed støtte af sadam. det kan på ingen måde være rigtig at USA skal sende sadam et venligt brev med et fredsforeslag.....

du siger at der er mange nørder der godt kan li at undersøge hvordan tingene er i virkelighedden uden bare at tage mediernes ord for gode vare. det er også rigtigt (jeg er selv en af dem) og jeg har blandt andet fundet ud af at sadams egne folk selv hos militeret mener at han er direkte ond tyran der kun gør hvad der passer ham også fortæller folket at det er for deres bedste at han skal ha det godt..
og det er ikke bare et par stykker der siger det, det er faktisk 60% af landets befolkning der har den mening.
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:20 #29
nanoq: Jeg har ikke cnn og ekstrabladet har mange andre fordele frem for informationssøgning :o)

Jeg mener, at selvom de såkaldte nørder finder deres informationer andre steder end de mest gængse steder, så burde den generelle holdning til Saddams styre være, at det er et ondt styre og har dårlig indflydelse på resten af verden. Og han så bakker terroristerne op i deres håbløse kamp imod vesten bliver det jo ikke bedre af. Og dette er ikke nogen politisk holdning, ingen religiøs holdning. Måske er det ikke engang visse (nørde-)mediers holdning. Nej, det er et FAKTUM
-Og det burde enhver egentlig kunne se.
Ikke kun computernørder, der for sig burde have deres interesse et andet sted...!
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:25 #30
p2: "vi skal ikke bruge krig, vi skal bruge fred"
Ja, det siger jeg også, men historien har vist at krig er vejen til fred. Se f.eks. 2. verdenskrig. Var det måske ikke godt at denne krig var der??? hvis vi bare havde ladt nazisterne indtage europa, uden modstand... tja så havde der garanteret været uroligheder endnu idag - i stil med mellemøst-urolighedern. Blot 10 gange værre.
I en konflikt er der som regel den gode og den onde. Og vejen til fred er, at en af dem bliver fjernet.
Så lad os nu alle bakke USA op og få fjernet Saddam. Krigen er uundgåelig, medmindre en eller anden undercover betjent giver ham et headshot.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
09. oktober 2002 - 14:26 #31
Hvad blev der egentlig af den oprindelige diskussion?

Er det i orden at USA direkte vil modarbejde visse landes oplysnings- og censurpolitik?
Avatar billede p2 Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:04 #32
lacalifornia: 2. Verdenskrig...jeg snakker jo ikke bare om "os" (vesten), men om verden generelt. Sadam er et svin, og det skal ingen lægge skjul på!

mouse-the-mighty: Giv mig lige ET ENESTE bevis for at Sadam samarbejder/støtter/whatever med Al Quaida (sp?) - det vil jeg fandeme gerne se!!
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:46 #33
criterius: De kan vel egentlig være ligeglade og blande sig udenom. Men når de nu har overskud til at beskæftige sig med den slags problemer, så burde vi alle være glade!
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:58 #34
lacalifornia >>
Jeg er sådan set enig - HVIS USA HOLDES I KORT SNOR!!! :o)
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:32 #35
p2: det er netop det der er problemet, der er ikke noget bevis det er den eneste grund til at USA ikke synder bomber svinet for hvis de gjorde det ville det være en krigsforbrydelse.

der var en udtagelse fra osama kort tid efter wtc angrebet hvor han sagde at has "venner" bakkede ham op med våben og penge.
problemet her er at manden er en jaget kriminel og kan derfor ikke bruges som troværdig kilde. stadig intet lovligt bevis.
senere blev sadam interviewet og her sagde han jeg har aldrig sagt at jeg er venner med denne mand, men vi må jo også prøve at se deres handlinger fra deres side i stedent for at hade dem, der er jo en grund til at de gør disse ting.

alene på disse to interviews for man et klart billed af hvad der foregår.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:33 #36
der hvor osama snakker om sine venner nævner han netop sadam
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:15 #37
Men man skal jo også huske på, at Saddams eventuelle forbindelser med Osama langtfra er den eneste grund til at angribe Iraq. De begår forbrbydelser mod menneskerettighederne og så er de jo under mistanke for at fremstille kemiske, biologiske og nukleare våben. Alene det sidste er jo tilstrækkeligt til at indsætte en styrke tilsvarende den, USA indsatte i golfkrigen...
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:12 #38
ja det er rigtig nok.......
bare kedeligt at man ikke kan snakke den slags menesker til fornuft, så ville en masse liv bliver sparet
Avatar billede p2 Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:09 #39
mouse-the-mighty: Så bomber vi (de gode) bare 50% af verdens lande, som ikke overholder menneskerettighederne. Så får vi vel den perfekte verden?

Ikke?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:58 #40
Okay nu er vi vist ved at være ved det punkt hvor folk bare gi igen uden rigtig at høre på hvad de andre prøver på at sige...

jeg vil med glæde diskutere emnet og jeg har flere gange lyttet til hvad folk har sagt og bagefter indrømmet at jeg har taget fejl.
Men tror du selv jeg vil lytte til en SÅ barnlig kommentar som du lige har slynget ud? nej vel.

kom igen med en lidt mere moden kommentar så vi kan fortsætte.
men lad være med kun at tænke på at gi igen på den kommentare der går dig imod, for det vil aldrig give noget godt af sig.
i de fleste tilfælde vil det bare ende i et kæmbe skænderi hvor vi begge bliver pisse sure uden nogen virkelig grund.
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:08 #41
well... vi kunne sikkert drive denne diskussion endnu længere ud uden at blive enige. Så lad os stoppe. Vi ses i folketinget lol
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:18 #42
lol
Avatar billede ithelp Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:23 #43
Okay til at starte med vil jeg sige at jeg SLET ikke fatter hvorfor i starter med at diskutere den slags til at starte med....
men jeg vil dog give mouse ret, den slags CRAP som p2 lukker ud høre slet ikke til her eller nogen andre steder for den sags skyld!

TAG OG BLIVE VOKSEN p2!!!!!!!!!
Avatar billede sandman2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:26 #44
Jammen, P2 har da også ret til at ytre sig!... :-) og det her er da et diskussions forum.

/Sandman2
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:15 #45
det vil jeg gi dig fuldstændig ret i.....
uanset hvad en mans holdning er så må man ikke holde det imod ham.

men jeg siger så bare at der er nogle ting jeg nægter at kommentere deriblandt stærkt overdreven sarkasme.