Avatar billede keldc Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

scan disk.

er der nogen der kan hjælpe, når jeg kører scan disk på mit c drev bliver den stående fast efter ca 10 min og kommer aldrig videre,der kommer ingen forklaring,og der er intet i vejen når jeg kører d drevet
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:49 #1
er det i Windows eller Dos?
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 10:56 #2
du kan udmærket køre scandisk.... selvom det ikke er i fejlsikret tilstand... du skal dog lukke ALT UNDTAGEN, explorer og systray, nede ved siden af uret... det vil sige når du klikker på ctrl-alt-delete
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 10:57 #3
jeg lukker altid selv alt, når jeg kører scandisk og diskfragmentering

ellers får jeg samme problem som du beskriver....
Avatar billede keldc Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:14 #4
det er i windows
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 11:17 #5
jeg kører også med win98... så prøv det jeg foreslog før... det virker perfekt på den måde
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:20 #6
prøv at løre den i dos - defrag.exe
Avatar billede keldc Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:58 #7
gider du ikke forklare mig det lidt nærmere jeg er temmelig grøn i pc.hvordan sletter jeg de programmer efter jeg har klikket på ctrl ogdelete
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 12:01 #8
jo det vil jeg gerne forklare....

du skal klikke på ctrl-alt-delete på een gang.... så kommer der en boks frem med forskellige navne... det er de ting der er igang på din maskine, og som kan forstyrre en scandisk ....

og der skal du afslutte alt der er igang UNDTAGEN ... explorer og systray.....

spørg bare igen, hvis du stadig er i tvivl
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 12:04 #9
da det er tre taster man skal holde nede, på en gang, kalder man det også abegrebet..*S*
Avatar billede keldc Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:13 #10
ok tak for din tålmodighed ,kan jeg kun slette et program af gangen jeg har 25 stående så det er lidt af et job ha ha.men ellers går jeg igang
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 12:18 #11
vi har været/er alle mere eller mindre grønne...

og vi er her jo for at hjælpe hinanden....

men god arbejdslyst..*S*
Avatar billede keldc Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:36 #12
hej Vardepige.  tak for hjælpen nu har jeg fået kørt scan disk og defragmenteret du kan nok regne ud af at den trængte til defragmentering med den tid det har taget men tak for hjælpen og pointene hat du ærligt fortjent  hilsen  keld.
Avatar billede vardepigen Praktikant
08. oktober 2002 - 15:30 #13
jeg takker for point... og glæder mig over at det er lykkedes for dig....

og jeg kan nok forestille mig at den trængte til at blive defragmenteret...*S*