Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Driver til TDC netværkskort

Jeg har lige installeret Windows 98 (Synes XP er for ustabilt!!!) og nu skal jeg jo så finde driverne manuelt. Jeg har disketten, men diskettefrevet virker ikke (Nogen løsning på det problem?) og internettet virker heller ikke så hvordan dælen får jeg fat i den driver så jeg kan komme på internettet. Det er sådan et 10/100 mb ethernet kort... Indeholder W98 ikke denne driver???

Mvh. Morten Hjort
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:13 #1
Så er der 200 point på højkant...
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:18 #2
http://www.unex.com.tw/Download/drivers.html

Her er oversigt over driverdownload
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:19 #3
Ja, men jeg kan jo ikke komme på nettet udover denne her computer (min fars)...
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:20 #4
Win98 indeholder ikke denne driver. Så du bliver nødt til at downloade denne driver og smide den ud på en cd eller diskette!
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:21 #5
Har du ikke noget diskettedrev eller hvad er der galt med det?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:25 #6
Jo, men det virker ikke... Jeg ved ikke hvorfor
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:28 #7
Står det bare og lyser hele tiden? Har du enablet det i BIOS? Bliver det detectet af BIOS, under opstart?
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:29 #8
Er din og din fars computer koblet sammen?
Hvis de er, så kan du din far bare hente driveren, og så kan du hente den fra ham.

Håber det kan hjælpe.

Jacob
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:31 #9
Jeg ved ikke om det er detectet af bios men det er ikke slået fra.
Min fars og min computer er ikke koblet sammen og det ville jo også være ligegyldigt da det jo er netværksdriveren jeg har brug for så netværket (internettet) kommer til at virke...
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:32 #10
Og den lyser ikke diskettedrevet
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:33 #11
Jeg har Windows XP cd'en. Kan jeg ikke hente driveren derfra? Jeg har prøvet at søge efter driveren men der er ingen, men den er der jo når XP er installeret!!!
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:34 #12
Prøv og tjek om BIOS finder den og se om den viser at det er fundet under opstart!
Prøv og sæt den til at boote på A i bios og sæt en diskette i og se om den stopper (ugyldig systemdisk)
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:35 #13
XP har driveren indbygget i sig og de er ikke lige til at finde! Men selvom du kunne ville det ikke hjælpe ret meget da WinXP driveren ikke virker på Win98! har du ikke muliged for at brænde en CD?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:41 #14
Virker ik´
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:41 #15
Den er fuldstændig død....
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:42 #16
Prøv og tjek dine kabler til diskettedrevet! både data og strøm! Og tjek om det er disabled i BIOS!
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:44 #17
Jeg har sat bios til max. performance... Checker lige kablerne
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:56 #18
Alt sidder som det skal (sidder parellelt med harddisken). men diskettedrevet er stadig dødt
Avatar billede htm Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:59 #19
Så hvis du er 100 på at det er enabled i bios er det defekt, eller kablet. Og dermed er din eneste mulighed at brænde den driver jeg henviser til ud på en CD eller få et nyt diskettedrev/ kabel!
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:21 #20
Jeg tror også den er defekt og jeg får brændt driveren imorgen... Mange tak