Avatar billede steffen11 Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:33 Der er 2 kommentarer

Lyd fra film

Jeg har en film på min computer som jeg gerne vil have lyden fra. Så jeg har 2 filer, en med film og en med kun lyd. Kan det gøres med VirtualDup 1,4,8??? Og hvad skal jeg gøre for at dele filerne???
Avatar billede nameless Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:54 #1
Ehm du vil have Lyd'en over på filmen? Eller hvad fabler du op ;)
Kender ikke VirtualDup ;) men jeg ved at der altid er mulig hed for at smække lyd på en film hvis du bruger et redigerings program ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. oktober 2002 - 17:35 #2
Var det ikke en ide at bruge Video-kategorien til det!? ;)

Nå, men here goes...

For at hive lyden ud:
Åbn filmen i VirtualDub (det er forresten sådan det staves ;)).
Vælg File->Save WAV...
Hvis du vil ha' lyden komprimeret eller lavet om til alm. WAV, så vælg Audio->Full processing mode og så Audio->Conversion og sæt den til 16 bit...
Audio->Compression og vælg det codec du vil bruge...

Og så til sidst File->Save WAV

Så forstår jeg ikke helt hvad du vil med dine to filer... Altså din film og din lyd... Skriv lige det! ;)

At klippe i din film:

Hvis din film er AVI, så kan du klippe i den på følgende måde:
Marker starten af filmen ved at trykke på <- som ligger anden længst ude til højre... Spol derefter hen til det sted du vil klippe... Hold shift inde for at snappe til keyframes (forklaring på keyframes: http://nowle.homepage.dk/divx/keyframes.html ).
Når du så skal klippe er det VIGTIGT at den første frame er en keyframe (det er den første frame selvfølgelig, men det er vigtigt når du skal klippe inde i filmen)!!! Du kan se at du er ved en keyframe ved at der i bunden står [K].
Når du har fundet slutningen så tryk på -> der er længst til højre.

Vælg Video->Direct stream copy og Audio->Direct stream copy.
Til sidst vælger du File->Save as AVI... og så kører det! ;)

//hermandsen