Avatar billede renny Nybegynder
25. september 2000 - 11:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup af win2000 server

Jeg har en Windows 2000 Webserver kørende og ville gerne finde et program hvor man kan lave en backup af hele systemet, noget i stil med ghost men som kan lave backup mens webserveren kører.
med Norton Ghost og power quest skal man genstarte i dos, og dermed standse webserveren
Avatar billede parazite Nybegynder
25. september 2000 - 12:34 #1
*Lytter med*
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2000 - 16:52 #2
Det med Ghost ... jeg har sagtens kunne køre ghost (dog var det Win98) imens at systemet kørte.. Jeg ved bare ikke om det er anderledes med Win2K eller NTFS.
Avatar billede renny Nybegynder
25. september 2000 - 16:59 #3
det kan den ikke med win2000
Avatar billede svein Nybegynder
26. september 2000 - 10:56 #4
Det er ikke det aller bedste - men hvorfor ikke forsøge Windows 2000 Backup.
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. september 2000 - 12:12 #5
Men er det ikke kun backup af visse filer (brugere, homedrev, databaser, hjemmesier osv.)
Avatar billede renny Nybegynder
26. september 2000 - 12:18 #6
det jeg er intereseret i er en backup af hele systemet, så i tilfælde af nedbrud kan serveren køre hurtigt igen, i stedet for at skal installere alle programmer igen og oprette kunder osv.
Avatar billede timo Nybegynder
03. oktober 2000 - 23:43 #7
Hej :-)

Der er kommet en ny version af Ghost.

Den understøtter Windows 2000 og WinME.

Yderligere information kan fåes hos http://www.symantec.com/sabu/ghost/

Avatar billede svein Nybegynder
04. oktober 2000 - 08:26 #8
Har du lavet din server om til en DC (Domain Controller) - det vil sige - kørt DCPROMO for at lave den om til DC med Active Directory?
Avatar billede renny Nybegynder
07. november 2000 - 15:10 #9
Jeg lukker SPM