Avatar billede -simon- Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ASUS P4S533

Jeg søger tips og triks til at overclocke en P4 2400/533 MHz på et ASUS P4S533 bundkort.

Jeg søger artikler og evt egen erfaring med det bundkort.
Avatar billede mikael_c Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:01 #1
Avatar billede -simon- Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:23 #2
gerne nogle flere :)
Avatar billede ithelp Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:17 #3
jeg sidder med samme MoBo=motherboardet i min spand
1,6@2,4 = 150 fsb=frontsidebus
samt samsung M368L3223CTL kørede på 375 Mhz
mine erfaringer er at man saktens kan springe i store spring så længe det ikke påvirker rammen desvære er det ikke tilfældet ved dig da du allerede er på en 133 Mhz Fsb så jeg vil anbefale dig at sætte ramspændigen op før du clocker. (pin på MoBo. standard 2.5 ) tag det i små skridt af 5 Mhz på fsb'en svarende til 90 Mhz indtil du når 2800 Mhz 155 Mhz på fsb.
denne hastighed skulle være opnålig for din CPU over dette vil jeg råde dig til at ta små skridt. gennemtest med sisoft sandra burnin eller anden cpu totur instrumenter ;o). intel siger den maximale temp. er 71° for en 2400 Mhz cpu så jeg vil råde dig til at holde dig under dennne grænse.
hvis du støder ind i en BSOD (Blue Screen Off Death) under opstart af dit styre system er det højest sansynligt det ram der ikke kan klare det uden yderlige volt. så gå tilbage et skridt og prøv med mindre skridt samt at sætte Vcore op og Vmem op.  håber dette kan besvare dine spørgsmål.
Avatar billede ithelp Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:20 #4
jeg sidder med samme MoBo=motherboardet i min spand
1,6@2,4 = 150 fsb=frontsidebus
samt samsung M368L3223CTL kørede på 375 Mhz
mine erfaringer er at man saktens kan springe i store spring så længe det ikke påvirker rammen desvære er det ikke tilfældet ved dig da du allerede er på en 133 Mhz Fsb så jeg vil anbefale dig at sætte ramspændigen op før du clocker. (pin på MoBo. standard 2.5 ) tag det i små skridt af 5 Mhz på fsb'en svarende til 90 Mhz indtil du når 2800 Mhz 155 Mhz på fsb.
denne hastighed skulle være opnålig for din CPU over dette vil jeg råde dig til at ta små skridt. gennemtest med sisoft sandra burnin eller anden cpu totur instrumenter ;o). intel siger den maximale temp. er 71° for en 2400 Mhz cpu så jeg vil råde dig til at holde dig under dennne grænse.
hvis du støder ind i en BSOD (Blue Screen Off Death) under opstart af dit styre system er det højest sansynligt det ram der ikke kan klare det uden yderlige volt. så gå tilbage et skridt og prøv med mindre skridt samt at sætte Vcore op og Vmem op.  håber dette kan besvare dine spørgsmål.

Ups skulle ha været et svar
Avatar billede -simon- Nybegynder
08. oktober 2002 - 22:15 #5
Okay.. jeg har pc3200 ram så jeg vil ikke risikere at brænde dem af.. Skal jeg sætte spændingen op på cpu og ram, eller ?
Avatar billede ithelp Nybegynder
09. oktober 2002 - 11:35 #6
jeg ville overveje om jeg skulle sætte ram:fsb forholdet lidt anderledes
som standard kører 2.4 P4 133Mhz på FBS så dit forhold skulle være.
(ddrram400=PC3200 kører på 200 Mhz reelt ddr står for double data rate) så dit forhold er 200Mhz ddr /133 Mhz Fsb = 1,5 = 6/4 skrevet i bios. hvis du clocker til 150 Fsb = 2800 Mhz med et forhold på 5/4 kører din ram med 187 Mhz reelt = ddr375 hvis du clocker til 2800 med forholdet 6/4 vil din ram køre som ddr450. jeg er ikke klar over hvilke ram du har og om de kan holdet til det( prøv og mærke hvor varme de er nu ved ddr400 og hvilke instillenger der står i bios for rammen.) ram skulle kunne klare temp op til 110 ° C. uden problemer. skriv venligs hva der er for nogle ram og instillinger i bios og temp målt med fingerpålægning (husk at røre ved kabinetet mens du rør ved dine komponenter. venter på svar.
Avatar billede -simon- Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:59 #7
Jeg mp indrømme at jeg ikke har studeret manualen særlig meget (den er faktisk væk lige i øjeblikket) men bundkortet står på standart instilligerne lige nu.

For lige at gøre det klart uden misforståelser har jeg dette system:

ASUS P4S533
Intel P4 Northwood2 2,4 GHz
Samsung DDR PC3200  (køre som pc2700 i øjeblikket går jeg udfra)

AGP:
ATi Radeon 8500 (Built By ATi)

PCI:
Netkort Realtek "something"
Soundblaster Live !

Jeg skal vel locke PCI og AGP under overclockningen ?
Avatar billede ithelp Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:53 #8
det kan ikke lockes såvidt jeg ved på det bundkort
Avatar billede -simon- Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:53 #9
hmm.. okay, takker for svar !  :)