Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 16:23 Der er 42 kommentarer og
6 løsninger

Lille Prins Felix...

Det overrasker mig, at der endnu ikke er oprettet et spørgsmål omkring vores lille prins' navn:
Felix Henrik Valdemar Christian...
Er Felix er kongenavn? Nej, vel?
Personligt synes jeg, han skulle have heddet Knud (som Politiken påpeger) eller Nikolaj II...
Hvad synes I?
Avatar billede dumdum Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:26 #1
Han skulle hedde Henning... Prins Henning sagt hurtigt lyder sårn lidt lastbil-/traileragtigt og er i det hele taget et rigtigt adeligt og kongeligt navn.
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2002 - 16:26 #2
At det er lige meget...
Avatar billede funguy Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:26 #3
Jeg havde kaldt ham Bob! Det har et fedt flow: Prins Bob! =)
Hvad er Droning Margrethes efternavn egentlig (altså det aller sidste navn i den lange række)?
Avatar billede heungsu Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:27 #4
jeg er ret lileglad, jeg synes dog at felix lyder ret godt. sødt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:27 #5
Hvorfor skulle det være et kongenavn? - han er jo ganske langt nede i tronfølgen.

Skulle han alligevel gå hen og blive konge, behøver han jo bestemt ikke bruge hans første fornavn... han ville sansynligvis stadig blive en Kong Christian XI :)
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2002 - 16:28 #6
Albert
04. oktober 2002 - 16:30 #7
Ja Felix gu vé om de ikke kan lide ham &:--(
Avatar billede bongobride Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:31 #8
Han skulle da hedde Brian! ;)
Avatar billede godlike2k Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:35 #9
Jeg synes han skulle hedder Albert!
Avatar billede bbs Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:36 #10
Tonny, Sonny, Sune eller Sofus.. En masse navne man gerne vil undgå.. Karl-børge er vidst heller ikke populært.. For ikke at snakke om Lars-jørgen.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:38 #11
Stemmer for Prins Albert!
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:38 #12
Funguy>>> Deres efternavn er "Rex". Men de hedder vist også noget mere.
Avatar billede bbs Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:42 #13
Hvad med Rollo? Eller King? Der er da meget sødt..
Avatar billede godlike2k Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:42 #14
Personligt synes jeg Viggo eller Harald... To unikke navne! Synes de begge er seje!
Avatar billede mjl Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:44 #15
Når de nu hedder Rex - kunne han så ikke hedde T-Rex
Avatar billede godlike2k Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:45 #16
lol? Jeg tror jeg "idler" herinde hele dagen!
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:45 #17
nop vælt dem og indsæt mig!!!!!!!!!!!!(kong klaus!!!)
Avatar billede Beach Mester
04. oktober 2002 - 16:47 #18
Nå nu han er så langt nede i tronfølgen, ville det så ikke være passende bare at døbe ham Prince Light?
Avatar billede bbs Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:47 #19
Hvad med light? Prins Light
hahahaha!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:49 #20
ahh... Felix lyder som en tegnefilmsfigur.
Det havde været bedre med Kurt, Roar eller Bent
04. oktober 2002 - 16:51 #21
Gu vé hvorfor man skal give 3 kr + sms takst for en hilsen på tv2
3 kr til hvad, for at få sit navn på tv2 nix vidree kald ham prins king kong a´la hong kong
Avatar billede godlike2k Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:51 #22
Hihi... Prins Light var sq en god idé... :)

Hvorfor egentlig ikke om døbe Nicolai og Felix til Dan og Mark... Han kunne blive "Dan""Mark"s nye varemærke.

Eller Mark og Ronni. "Mark"og"Ronni" <- Der er spaghettier overalt anyway :D
Avatar billede li2 Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:52 #23
han skulle have heddet big ugly sparx
04. oktober 2002 - 16:52 #24
3 kr til tv2 og o point til mig
Avatar billede ado.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:53 #25
Prins Birger
Avatar billede rs2000 Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:30 #26
Jeg syntes at Prins Ib havde lydt sjovere
Avatar billede slyhn Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:34 #27
Hans Øgenavn vil altid være IBukaneser. Basta
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:34 #28
Prins Yang
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:36 #29
Prins Rottekogle.. ;) /smil ztyxx :D
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:37 #30
Det kan da være ligemeget med hvad ungen hedder.. Helt ærligt..

Ok, Felix.. Det lyder lidt som en kat med en kronisk sygdom der får den til at lide af en slags synkron hoste..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:38 #31
Prins Herbert Marianne Andersen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:38 #32
synes nu også at Felix er fint, og det er da rart at kongehuset også kan forny sig
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:32 #33
felix betyder  fredelig, omgængelig, glad
det er da et meget godt navn.

mvh JakobA
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:34 #34
Ja jeg syntes også Prins IB - så kunne man drille ham med 'princip' *lol*
Avatar billede kartolux Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:40 #35
Prins Light
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 09:19 #36
Jeg synes nu stadig, Felix lyder som en kat! Men OK, det kan alligevel ikke laves om (før han bliver stor nok til, at medierne kan presse ham til en navneforandring), så jeg må jo nok acceptere tingenes tilstand.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2002 - 10:20 #37
Tjae. jeg synes 'Pelle' lyder som en kat. Det er vel noget med hvilke børnebøger men blev opfostret med.
Jeg havde en grandtante der hed felix, en bittelille gammel dame der levede op til navnet, jeg mindes aldrig at have set hende ked af det.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 11:01 #38
Der er jo én eller anden tegneseriekat, der hedder Felix.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:06 #39
http://www.felixthecat.com/
http://www.catslikefelix.com/
http://wso.williams.edu/~dgerstei/felix/

det var de 3 første sider på google under søgeordet "felix", de handler alle sammen om en kat :-D)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 11:08 #40
Prins Pilfinger
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2002 - 11:12 #41
generelt syntes jeg nu ikke man skal blande sig i hvad andres folks børn skal hedde - også selvom det her er nogle kongelige. Når jeg hører navnet "Felix" tænker jeg mest på en gal hankat... men smag og behag. På den anden side syntes jeg det er fedt for en gang skyld at bryde de kedelige traditioner der findes inden for de kredse

skulle jeg alligevel have bestemt skulle han dog nok have hedde Fu - så når han blev gammel nok kunne han have kaldt sig Kong Fu (kungfu....uhmmm - is!)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:21 #42
Prince Light, Prins Bob, Kong Fu (han er da ikke kronprins???)

Godt det ikke er jer der bestemmer :-))
Avatar billede slyhn Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:59 #43
ok
Avatar billede staz Nybegynder
05. oktober 2002 - 19:09 #44
Helt ærlig så synes jeg det er noget pjat at der skal være så meget hysteri omkring et navn. Bare fordi han har blåt-blod skal der famne ikke overdrives så meget.

Det er godt vi har monaki, men... slap lige af ik´

De sendte ikke andet end dåb hele dagen... doh. Befolkning hænger sig alt for meget i vores kongefamilie, og medierne gør alt for meget ud af det. Bare en nordjydes mening på en kold og våd efterårs dag. Godt man skal til og i el strasse :o)

---- Staz ----
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. oktober 2002 - 17:20 #45
altså.. jeg kan jo sagtens åbne et spørgsmål herinde om HVAD SKAL MIT BARN HEDDE!?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
06. oktober 2002 - 17:21 #46
44fire44-

Dreng: Zion
Pige: Mason

Tjaaaa..
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:12 #47
*lol*

-> hvad så hvis det bliver en trans? :D
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 18:14 #48
Han burde hedde Müesli! Stensikkert ;o)