Avatar billede chris-zuul Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:03 Der er 15 kommentarer

winamp

Nogen der ved hvordan man kan lave et simpelt winamp status script i php ?

og hvad for en plugin man skal have fat i ?

Mvh. Christoffer Christensen
Avatar billede Noone Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:06 #1
Tja, det kommer an på hvad status du ønsker.
Avatar billede initializing Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:07 #2
http://www.hotscripts.com/search/?query=winamp&category=PHP

Der er en masse scripts til det formål.

-Martin
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:08 #3
ja hvad for et nummer man spiller og sådan men kigger lige på linket...
Avatar billede sirerugor Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:08 #4
Egenligt så ved jeg det ikke.... Men prøv det overstående indlæg ;D...

Up The Irons, Sir Erugor
Avatar billede Noone Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:09 #5
"og sådan" Hvad er "Og sådan"

Jeg har noget på min hjemmeside der virker sammen med et plugin der hedder "Now Playing"
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:09 #6
hehe mange tak for hjælpen Sir Erugor :)
Avatar billede Noone Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:10 #7
sirerugor > Øh.. Og formålet var?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:11 #8
Ved ikke.. ;D hehe
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:33 #9
andre ideér ?
Avatar billede Noone Nybegynder
02. oktober 2002 - 23:54 #10
Tja, Jeg bruger som sagt "Now Playing" fra winamps website til at smide en fil på min server som så parses af PHP...
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
03. oktober 2002 - 07:02 #11
Sorry chanoa havde slet ikke set dit svar... må have været en gammel browser eller noget prøver lige engang når jeg kommer hjem igen
Avatar billede Noone Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:41 #12
Well, det svære ved den mulighed er, at du skal have mulighed for at skrive en fil direkte på serveren, enten ved at køre webserveren lokalt, eller ved at mounte et net drev på computeren med windows. Hvis ikke du har den mulighed kan det jo naturligvis ikke bruges til noget ;)
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:34 #13
Øhh chanoa, jeg køre min egen apache server på en win2k maskine
men gider du ikke lige forklare det igen for jeg fatter ikke lige hvad det var du skrev ? :)
Avatar billede Noone Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:48 #14
Ok, så er løsningen mulig...

Winamp pluginen "Now Playing" (Find den på classic.winamp.com) laver en fil med navnet på det nummer du nu spilles. Filen bliver enten lavet i et format du bestemmer i pluginens indstilninger, eller som det vises i playlisten.
Du kan så få PHP til at læse denne fil.
Hos mig ser filen sådan her ud:

Currently Playing: Heavenly - Nikki Webster [ Follow Your Heart ]

Curently playing klipper jeg væk med explode(":",$teksten)

Derefter klippes ved - for at få sangens tittel, trim bruges til at fjerne overødige mellemrum.

Så bruges [ for at skille kunstner og album og til sidst fjernes ] i slutningen.

Det resultere i 3 variabler $titel $kunstner og $album de kunne bruges sådan her:

echo "Jeg lytter nu til:<br>\n{$titel}<br>\n{$kunstner}<br>\n$album<br>\n";

Hvilket ville give noget i stil med:

Jeg lytter nu til:
Heavenly
Nikki Webster
Follow Your Heart

Det er ikke så svært når man først kommer igang ;)
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
08. november 2002 - 18:05 #15
chanoa: vil du ikke have dine points ?