Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

muligt at bruger kan køre program som man skal være administrator

Hej
er det muligt at bruger kan køre program som man skal være administrator for at køre?
Det drejer sig om halflife og halflifeoverbygninger. Jeg vil gerne have at man skal kunne spille spilende på klienterne uden at være logget på som administrator og uden at bruge "run as" muligheden. Kan man sætte noget op så det kan lade sig gøre at køre programmet som administrator, dog uden at skulle skrive nogen form for adgangs kode?
Hvis man kan lave et script, hvordan gør jeg så det ?
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:23 #1
Tja, du kan lave et script der bruger runas kommandoen.....
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:30 #2
hvordan gør jeg det ??
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:36 #3
Du kan lave en batch fil med noget i retning af:
c:
cd\
cd prog*  Går til Program Files)
cd half*
runas /user:[maskinenavn]\administrator halflife.exe
[administrator password]

Hvis administrator kodeordet ikke automatisk bliver brugt her, bliver du nok nød til at give brugeren kodeordet.
Og du bør også ændre kommandoerne ovenfor så de passer til din pc.
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:37 #4
og hvad med adgangskode, den skal jo ikke skrives....? Så vidt jeg kan se udfra runas beskrivelsen vil der blive bedt om adgangskode
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:37 #5
Batch filen skal have en bat extension (For eksempel, halflife.bat)
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:38 #6
ups var lidt hurtig... :-)
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:39 #7
hmmm ok det må jeg prøve når jeg møde på jobbet...
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:41 #8
Jeg har lige tjekket, og du bliver nok nød til at
give koden til brugeren :(
Medmindre der er andre der kender en bedre løsning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2002 - 09:43 #9
Der findes også flere vulnerabilities hvormed en tilfældig bruger kan give sig selv administrator priviliger hvis han har fysisk adgang til nettet eller maskiner. Hvis han kender disse er det intet problem
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:56 #10
Hehe... ja, så lad ham endlig få administrator koden. :)
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:00 #11
hmmm hvad gør en klog og hvad gør jeg??
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:02 #12
skulle man måske oprette en lokal bruger med admin rettigheder og så bruge hans... og så lave en group policy der fortæller at man skal logge på domænet...?
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:03 #13
hmm kan man det??
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:05 #14
Kan du ikke tildele administrator rettigheder til hans domain bruger, på den ene maskine?
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:08 #15
jamen det skal brugerne ikke have lov til, da de så downloader en masse grap
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:23 #16
Du kan i dit AD nok sætte nogle rettigheder op på den maskine. Så kan du gøre at når han logger ind, så har han Halflife ikon på desktoppen - og ikke andet. Fjern derudover hans muligheder for at højreklikke og bruge taskmanager. Så burde han ikke kunne lave skade, selv som administrator.

Hvordan man sætter dette op, ved jeg ikke, men jeg ved det kan lade sig gøre. :)
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:36 #17
under runas kan man så lave en %[maskinenavn]% så scriptet kan bruges på flere klienter?
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:57 #18
for hvis jeg opretter en domæne profil med administrator rettigheder såååå tror jeg ikke at jeg stå inde for sikkerheden...
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:05 #19
Du skal heller ikke give administrator rettigheder på dit domæne - du skal kun give dem på den lokale maskine.
Avatar billede jpe Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:10 #20
kan man lavet %computernavn% lige som man kan lave et %username% ?
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:12 #21
på maskinen kan du i gruppen "administratoer" tilføre en gruppe fra domainet, evt EVERYONE gruppe, og vupti, så er brugeren ADMINISTRATOR på LOKAL maskinen...  men jeg vil nok starte med at proppe dem ind i POWER USERS, de har næsten samme retighedder, men ikke helt, så de kan ikke fucke ligeså meget op :)
Avatar billede wheeney Nybegynder
09. januar 2003 - 15:19 #22
hvorfor skal brugeren være Admin. Er det ikke bare et spørgsmål om at han får rettigheder til de mapper/filer og registreringer i registreringsdatabasen som halflife har brug for for at kunne køre?
Avatar billede jpe Nybegynder
10. januar 2003 - 16:43 #23
jeg har løst problemmet, jeg har blot glemt at skrive svaret her.
jeg har lagde brugeren ind lokalt som admin og gav ham via et domæne færrer rettighedder. Selve maskinen kan logges på via domænet