Avatar billede cyborgguy Nybegynder
23. september 2000 - 10:47 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

AMD Athlon mangler modstand

Okay, smarte mig ville overclocke min Athlon 800 Mhz, derfor skulle jeg have den ud af boxen, for at få den sidste plade af skal man løsne to slags skinner, da jeg var ifærd med smuttede min skruetrækker, det resulterede i af at en lille modstand brækkede af, og forsvandt. Modstanden sad på modsatte side af kernen, og lige under den står der R131, så er det mit spørgsmål er, om man kan købe en sådan modstand, og hvad den eventuelt koster ???
Avatar billede neger Nybegynder
23. september 2000 - 10:55 #1
Man kan ikke overclocke en athlon... Så skal du have en thunderbird......
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
23. september 2000 - 11:00 #2
jo man kan godt overclocke en Athlon, jeg havde den til at køre 944 Mhz, uden at jeg havde den skildt ad
Avatar billede brianlund Nybegynder
23. september 2000 - 11:09 #3
Noget det letteste er at clocke en Athlon!! Man kan ændre multiplieren modsat Pentium, og vupti så kører den (selvfølgelig) hurtigere...
Og det er ligeså let at clocke en ThunderBird..

Sååå, det kan man altså godt.......
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 11:14 #4
er dum en dum perker hva neger ?????

Athlonen er da noget af det nemmeste at clocke!!!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 11:15 #5
du even
Avatar billede jonasj Nybegynder
23. september 2000 - 13:47 #6
Dette er desværre ikke et konkret svar, men måske/forhåbentlig lidt \"inspiration\" til din videre søgen...

Du har 3 opgaver:
- Finde ud af værdien for modstand R131 skal være. Måske findes der et sted på det store net et diagram over Athlon, eller du kan forsøge dig med et indlæg på en internationel \"tech\"-usenetgroup. Eller du kan låne en Athlon af en \"ven\" og kigge indenfor i den.
- Købe sådan en modstand hos en elektronikleverandør eller et firma i elektronikbranchen, som producerer printkort eller lignende.
- Mønstre den fornødne fingernemhed, der skal til for at lodde en ny smd-komponent på.

Held og lykke.
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 14:09 #7
æææææhhhh, og hvad skal men bruge disse info til ????
hvad skulle det hjælpe, at kigge på en anden athlon, da modstanden jo skal af printet, for at man kan måle på den..........
Avatar billede cyberfox Nybegynder
23. september 2000 - 20:47 #8
Jeg lavede samme nummer da jeg skulle skille en PII-300 ad for lang tid siden, der røg 2 modstande, og 1 spole af, jeg fandt den ene modstand og spolen og fik dem lodet på igen, men den sidste modstand var bare væk, men på et gammelt ET6000 grafikkort fandt jeg en modstand der lignede den der manglede(i fysisk størrelse,jeg kunne af gode grunde ikke måle den manglende modstand....)
Nå i med den, og minsandten om ikke dyret booted op, men den kunne kun køre 450MHz imod 504MHz før men den kører 100% stabilt ved 450
Jeg har nok været heldig men det har man jo osse lov at være en gang imellem :)
Hvis jeg var dig ville jeg prøve med en 1KOhm modstand, så kan det ikke gå helt galt...
Hvis der er plads hvor modstanden skal sidde er det ikke så svært at lodde den i; en meget tynd spids på loddekolben og en god lup så går det rimeligt nemt
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 20:52 #9
Det er en SMD modstand.....
Avatar billede cyberfox Nybegynder
23. september 2000 - 20:58 #10
Og?...
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 21:31 #11
s[ kan de have hvilken som helst stoerrelse, det er ikke den fysikse der taeller!!!
Avatar billede cyberfox Nybegynder
23. september 2000 - 21:43 #12
Det samme gælder da osse alm. modstande , som jeg skrev jeg var heldig, jeg ramte en værdi som ikke var helt ved siden af, siden den vil køre, men det er ikke den rigtige da den ikke vil køre 504MHz som før...
Den fysiske størrelse har kun betydning for effekten som modstanden kan klare, men det er ret ligegyldigt i dette tilfælde, da det sansynligvis er en pullup eller pulldown modstand
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 22:02 #13
i know
Avatar billede jonasj Nybegynder
23. september 2000 - 22:54 #14
fido82 <<
Ææææææhhhh, og hvad skulle man bruge din uforskammede og racistiske \"info\" til ????

Min info skulle bruges til det jeg skrev, den skulle bruges til. Og det var ikke dig jeg skrev til.
Hvorfor skal modstanden tages af printet for at man kan måle på den?
Plejer der ikke at stå noget på en modstand, som kan \"dechifreres\" til modstandens værdi?

- Ærgerligt at Eksperten.dk ikke har et killfilter... :-/

Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 23:04 #15
surt for dig, hva!!!!
du kan ikke måle på modstanden, mens den sidder på printet, da den så kan sidde i serie eller parralel med en anden modstand...... derved vil du få målt det forkerte antal Ohm!!!!
Det er ikke alle SMD, der står noget på!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. september 2000 - 23:05 #16
det er meget muligt, at det ikke var til mig du skrev det, men han sidder ligesom ligeved siden af mig, så det er vel ligemeget om det er mig eller ham der skriver det, U see
Avatar billede jonasj Nybegynder
23. september 2000 - 23:35 #17
I så fald må jeg blot bemærke at dine indlæg er for kortfattede til at jeg kan gennemskue dem. Det er jo ikke www.gaettekonkurrencen.dk det her, vel?
[out]
Avatar billede fido82 Nybegynder
24. september 2000 - 00:44 #18
jeg gider da ike til at give dig en mega lang forklaring på hvorn det hænger sammen, når du alligevel ikke kan bruge den til noget!!!!
Avatar billede jhall Nybegynder
24. september 2000 - 01:54 #19
>>>fido82: Jeg troede ellers at Spaming var et overstået fænomén !
Vi gider ikke de dér \"jeg bedre vide\" svar. Hvad fanden skal vi bruge det til ?
Ikke en dyt ;-)
Kom nu fido82, du indeholder garanteret mere end det vi ser hér ?
Eller <;-) ?
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
24. september 2000 - 03:00 #20
Med hensyn til modstande, koster de højst 5kr. så jeg ville bare prøve at finde værdien at modstanden ved at se på diagrammet, der sikket kan findes på nettet. Når værdien er fundet, så fedt ned i din lokale radin/tv forhandler og køb en ny modstand.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
24. september 2000 - 08:33 #21
hey hey

det ser ud til at mit problem lige så stille er ved at løse sig, samtidigt med at jeg oprettede dette spørgsmål, oprettede jeg også et på overclocking.dk, her er der en venlig sjæl der har skrevet at han har en død Athlon til at ligge, og at jeg gerne må få den....... Så hvis det er sandt, og det ikke er en der tager pis på mig, så skulle jeg jo få et print, med denne hersens modstand på, også hvis jeg kunne være så heldig at jeg også skulle få den loddet på, så skulle jeg have min CPU igen :-)

Dette skal ikke stoppe jer fra at skrive. Og jeg skal nok lige smide et indlæg ind når jeg har resultatet.......
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
25. september 2000 - 10:41 #22
hey allesammen

nu har jeg fået mdp\'s lille pakke, så iaften bliver den store aften, hvor jeg vil prøve at lodde den på, eller min ven fido_linux vil, jeg har ikke den roligste hånd i verden :-) Men jeg skal nok skrive tilbage så snart jeg ved mere !!!!!
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
25. september 2000 - 19:59 #23
hey allesammen, så er jeg her igen :-)

Nu har jeg lige fået loddet modstanden på, som målte, omkring 3/4x½ mm. Og se om det ikke virker, den kører perfekt :-)))
Men eftersom ingen rigtig har hjulpet mig her på eksperten, er der ingen der får point, sorry.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
25. september 2000 - 19:59 #24
-
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. september 2000 - 20:08 #25
så, 2mazzz, nu kommer jeg og lodder den af igen, hæhæ ;=)
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. september 2000 - 20:10 #26
jonasj, du ksal pille modstanden af, da den, hvis den sidder i parrallel med en anden modtand ( eller komponent), da kan ændre dens ohmske værdi, ved at strømmen nemmere løber igennem to end en, derved falder modstanden, og du kan få et helt andet måleresultat, end hvis der kun sad en !!!!