Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 22:51 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

ftp:// om til http:// ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det kunne lade sig gøre at få lavet ftp://62.107.152.215/index.htm om til http://62.107.152.215/index.htm ?

Jeg kører med en BulletProof FTP-server..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 22:52 #1
Så skal det også siges at jeg ved udemærket godt at den kører af h til.. Men det er også bare en prøve.. :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 22:54 #2
Ja, du skal bare gå ind i Kontrolpanel -> Tilføj, fjern programmer og vælge Windows-komponenter -> Internet Information Services (IIS) og installere det. Så kommer der på dit C-drev en mappe

C:\Inetpub\wwwroot\

Dette er dit HTTP root dir og her skal du lægge din side og så virker det med http://
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 22:56 #3
fiskesuppe - Du er sgu en guttermand, MEN!
Kan jeg ikke få det til være en anden mappe end C:\Inetpub\wwwroot ? :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 22:58 #4
Internet Information Services (IIS) har jeg da ikke liggende der ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:00 #5
Højreklik på Denne Computer og vælg Administrer. Ude til venstre skal du så vælge Tjenester og programmer -> Internet Information Services -> Websteder -> Højreklik på Standardwebsted -> Egenskaber -> Du kan så indstille det på "Hjemmemappe"-fanebladet.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:00 #6
fiskesuppe - Jeg har ikke den dersens Internet Information Services (IIS) det sted du har angivet.. :/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:03 #7
Har du Windows XP Home eller Professional?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:03 #8
Pro
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:06 #9
Start -> Programmer -> Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer -> Ude til venstre vælg "Tilføj/fjern Windows-komponenter" -> Så kan du installere en hel masse ting og her er det så den fjerde ting fra toppen der hedder "IIS (Internet Information Services)" der skulle fylde 15,9 MB.

Har du et kryds ud for den eller kan du stadig ikke finde den?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:08 #10
Den er der ikke.. Det der ligger øverst er Administations- og overvågningsværktøjer på 2 MB
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:14 #11
hvor kan man hente BulletProof FTP-server..  og en dansk opsætnings manuel?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:15 #12
www.cyber-angel.tk - Hvad med at tage din hånd, stikke den langt op i anus og lede efter svaret der !!?!?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:15 #13
okay okay, så prøver jeg at være lidt pædagogisk ;)

Nævn alt hvad der er under Administrations og overvågningsværktøjer ....
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:17 #14
fiskesuppe - Hehe
Andre fil og udskift blablabla
Fax-tjenester
Indekseringstjeneste
IE
MSN Explorer
Netværkstjenester
Opdater rodcertifikater
Tilbehør og funktioner
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:17 #15
angel_seraphiel  fuck dig!
HVad har jeg gjort dig?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:19 #16
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:19 #17
www.cyber-angel.tk - www.bpftp.com .. Hvis De vil vide mere
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:20 #18
`hvor kan man hente en dansk manuel eller er der ingen der har lavet en dansk manuel?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:21 #19
www.cyber-angel.tk - Find dog selv ud af det dreng !
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:21 #20
er der foreskel på hvor jeg downloader det eller skal det bare være bpftp240.exe er det den rigtige version?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:21 #21
angel_seraphiel -> Det er MEGET mystisk. Hvis du ikke allerede har en mappe der hedder C:\Inetpub\wwwroot\ så tror jeg ikke der er noget at gøre mht. at installere IIS. Så må du prøve at installere Apache-webserveren i stedet.

Kig her.
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:22 #22
angel_seraphiel eksperten er et sted man hjælpes ad jeg er fx bedre til andre ting!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:23 #23
stop spam
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:24 #24
www.cyber-angel.tk - Jamen for fanden da, er det ikke logisk at jeg ikke gider sidde og hjælpe dig i mit eget spm. ?
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:24 #25
men en der kan svare på disse 2 tinge:
er der foreskel på hvor jeg downloader det eller skal det bare være bpftp240.exe er det den rigtige version?

hvor kan man hente en dansk manuel eller er der ingen der har lavet en dansk manuel?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:24 #26
fiskesuppe - Ok.. Det må jeg prøve i morgen :)
Tager det lang tid ?
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
30. september 2002 - 23:26 #27
please den der svarer på mine 2 ting få 20 points til de 2 ting

er der foreskel på hvor jeg downloader det eller skal det bare være bpftp240.exe er det den rigtige version?

hvor kan man hente en dansk manuel eller er der ingen der har lavet en dansk manuel?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:27 #28
www.cyber-angel.tk - Det er lige meget hvor du henter den fra..
Programmet er så nemt at du ikke behøver en manual..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:28 #29
Behold dine point selv og smut ud af mit spm.
Slut prut BULLA!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:30 #30
www.cyber-angel.tk -> du har kun 10 point.. så er det lidt svært at give 20 points for det, ikke? :)
Nå men jeg tror ikke du har brug for en manuel på dansk. Det program er simpelthen så nemt at finde rundt i. Du skal downloade det fra www.bpftpserver.com og ikke www.bpftp.com. Du burde kunne se forskel på en ftp server og en ftp klient :)

angel -> Jeg har ikke prøvet at installere Apache, men jeg tror da ikke det er så svært, du kan bare følge manualen :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:31 #31
fiskesuppe - Ok.. Du skal ihvertfald ha' tusind tak for hjælpen som jeg klart syntes var mere end 60 point værd :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:32 #32
angel -> Bare husk at åbne webportene i routeren. Det kan du læse mere om på http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/ hvis du har en Cisco 677 router og Cybercity ADSL.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:33 #33
angel -> np, det vi er her for :) noget sjovere at sidde og hjælpe på eksperten end at lave lektier....
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
30. september 2002 - 23:33 #34
fiskesuppe - Det har jeg ikke :)
Har stofanet.. Det her er som sagt kun en prøve.. har en spand at stå ved siden af mig, som jeg sætter den Apache op på i morgen :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. september 2002 - 23:36 #35
oki :)
natter
Avatar billede www.cyber-angel.tk Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:18 #36
ok takker