Avatar billede bihieee Nybegynder
27. september 2002 - 19:09 Der er 7 kommentarer

DivX Film!

Jo! hej alle sammen!

Jeg har et lille problem! :--(
Jeg har en DivX film på min pc, men den går i ryk når jeg kører den. Og det forstår jeg ikke når jeg har den nyeste DivX version, og Direct X  og en
550 mhz pc, med 256 mbram... Det burde da være nok ik?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. september 2002 - 19:18 #1
Hvilket GFX har du? - jeg har haft film til at hakke på en 700Mhz/640 Ram - grundet et gammelt S3-gfx. Du skal helst have 16 Mb. Delt graffikhukommelse er ikke nogen god idé.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
27. september 2002 - 19:28 #2
Prøv at bruge Windows Media Player, har oplevet at anvender den player der følger med divx software at der sker en forsinkelse på lyd. Ellers er det som nævnt at dit grafikkort ikke er "kraftig" nok til at afspille divx film :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
27. september 2002 - 19:38 #3
Nogle divx film med Dolby Digital 5.1 lydspor, har en tendens til at hakke på min XP1800+ (1533Mhz). Det hjælper hvis lydsporet konverteres til stereo.
Avatar billede bihieee Nybegynder
27. september 2002 - 22:00 #4
Det er sikkert ikke noget med grafikkortet at gøre, da jeg før i tiden godt kunne afspille film uden den hakkede!... Mit graffikkort har
32 mbram, Riva TNT M64... så...
Avatar billede whatever Nybegynder
27. september 2002 - 22:05 #5
Hvis det kun drejer sig om en film, som giver problemer under afspilning. Ja, så er det jo sandsyneligt, at det er komprimeringen af den film, som er problemet. Hvilket type lydspor har du på filmen?
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. oktober 2002 - 16:19 #6
Er du sikker på at filmen er encodet ordentlig og at den ikke hakker de samme steder på en anden computer?

Eller så prøv at lukke alle kørende programmer... Virus-scanner, firewall osv. og sæt DivX'en til at køre laveste kvalitet!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2012 - 03:01 #7
lukkes