Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2002 - 02:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 domain navn i et IP adresse

Det jeg mener med det er, jeg harlige fået en fast ip adresse, så har jeg sagde til dem hvor jeg har købet min domain navn (www.mindomain.dk) at den skal pege på min ny fast ip adresse og det virker men nu har jeg købet en anden domain navn (www.mindomain2.dk) kan jeg så sige at den skal pege på den samme fast ip adressen som jeg?, og kan jeg så kør med 2 domain navn på en ip på en windows 2000 server? hvis ja hvordan eller hvor kan læse om det..

På forhånd tak...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. september 2002 - 06:43 #1
Avatar billede cazoo Nybegynder
24. september 2002 - 08:15 #2
Start med at installere Windows 2000 Server/Advanced Server, vælg Standard installation.

Efter Installationen: Vælg "Start + Settings + Control Panel + Administrative Tools + Internet Service Manager". Højreklik på "Din Computers navn + New + Web Site" Tryk "Next" og giv siden en beskrivelse, tryk Next, I feltet "Host Header for this site..." skriver du det navn siden skal hedde f.eks "hanno.dk" og trykker "Next", Tryk på "Browse" og peg hen på det bibliotek du vil bruge til din site, tryk "Ok + Next + Next + Finish".

Som standard "ser" webserveren efter en side der hedder "Default.htm" og den fil ligge i dette bibliotek du har valgt .Du har nu oprettet den første Site på din Web server !

Herefter skal der oprettes en Navneopløser til din Site, der er noget der fortæller Web Serveren at dit Site hedder f.eks "hanno.dk". Tryk på "start + Run" og skriv "CMD" og tryk "ENTER" Her skriver du "cd winnt\system32\drivers\etc" og trykker "ENTER", skriv "IPCONFIG" og tryk enter, Se i den linie der hedder "IP Address.........xxx.xxx.xxx.xxx" og skriv IP Adressen ned ! Skriv "Notepad HOSTS" og tryk "ENTER", gø ned i bunden af denne fil og tilføj din Computers IP Adresse (F.eks 192.168.1.100) og lav et "mellemrum" og skriv dit Sites navn (F.eks hanno.dk). Tryk nu "File + Save + file + exit".

For at teste det du lige har lavet skriver du "Ping dit site navn" (F.eks ping hanno.dk) og trykker "ENTER", her får du "Reply from ......" og navneopløseren er Ok.

Start din browser op og test siden ved at skrive "http://site navn" (F.eks. http://hanno.dk).

Skal der oprettes flere "domæner" på samme Web Server, følger du denne vejlledning igemmen igen, dog med andre navne... I Hosts filen angives der "SAMME" Ip adresse, men forskellige Navne !
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2002 - 08:25 #3
Tror lige en coadmin skal se det her. Cazoo har bare copy/pastet det der står på den side rkhdk har linket til. Det der er så'en lidt meget snyd.
Avatar billede cazoo Nybegynder
24. september 2002 - 08:35 #4
Ja okey....  så lad gå da....

Jeg tilstår... Bare afvis mit svar snarest muligt....

<:::::> [TF]Cazoo <:::::>
Avatar billede random_act Nybegynder
24. september 2002 - 08:37 #5
Alt for at rede din acount........
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. september 2002 - 08:54 #6
cazoo => tsk tsk.. du har jo allerede fået din konto deaktiveret een gang hvad jeg ved af.. så du skal nok regne med det som første advarsel *og 3 = bye bye* ;o)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2002 - 09:57 #7
FY FY cazoo men tak alligvell
og dig rkhdk rigtig mange tak......
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. september 2002 - 10:04 #8
Takker For Pointz! ;o)