Avatar billede thrill Nybegynder
24. september 2002 - 01:17 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

OC +3Ghz

Er der nogle af jer som er kommet over 3Ghz / hvad bruger i af HW til dette ?

Har kigget lidt på et Asus P4S8X, en 2.53 Ghz CPU, og 512Mb Samsung DDR ram. Men dur´ det ?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 08:30 #1
Jeg kunne forestille mig, at du skal benytte DDR2700 for at komme så højt op... Og så skal du nok have noget effektiv køling :o)

Men ellers er det vist bare at hæve FSB (VCore, når det bliver nødvendigt)...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 08:31 #2
*Jeg har ikke en P4, men har efterhånden læst en del om skidtet :o) Dog mener jeg vandkøling er at anbefale*
Avatar billede cazoo Nybegynder
24. september 2002 - 09:44 #3
http://www.overclockers.com

Klik på CPU database og vælg cpu'en

der kan du se hvad folk har clocket dem til...

Men hvis du vil til at eksperimentere vil jeg foreslå dig at anskaffe noge godt vandkøling....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 13:43 #4
Jeg kan ikke huske ved hvilken temperatur en P4 er ved at brænde af (som den jo ikke kan, idet den som oftest selv skruer ned, når kølingen er utilstrækkelig), men den går i hvert fald i stå, hvis den kommer for højt op!
Om ikke andet, så bliver resten af systemet ustabilt og du vil opleve lock-ups medmindre du kan fastlåse clock-frekvensen på GPA- og PCIportene,,,
Avatar billede thrill Nybegynder
24. september 2002 - 18:00 #5
Det jeg var ude efter, var i samme tilfælde som med 1.6 NW med standart køler at den kan køre 2133Mhz, altså små 500Mhz uden det store besvær, men så nemt er det så ikke med en 2.5Ghz CPU ?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 20:58 #6
Det vil jeg ikke anbefale - men tag et kig på temperaturen ved full load med din nuværende opsætning! Hvis den kun er omkring 40º, kan du sikkert godt klemme den op på 2,8Ghz, men vil du op på 3Ghz tror jeg altså der skal vandkøling til!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 21:00 #7
Du skal lige tænke over, at de to CPU'er har nøjagtig samme opbygning, så i princippet er det en 1,6Ghz der er udstyret med en anden VCore og multiplier - og det er så dét!

P.g.a. den højere VCore og clockfrekvens vil du opnå en højere arbejdstemperatur, hvilket begrænser overclocking...
Avatar billede thrill Nybegynder
29. september 2002 - 13:14 #8
Tak for jeres svar, det er faktisk ret utroligt hvad en 1.6NW/1.8NW kan presses op på (Average overclocked speed - 2440 Mhz/2535 Mhz) og for mig at se, er der ingen grund til at købe en større cpu - ret mig hvis jeg tager fejl!

Der er ca. 1000.- sparet ved at gå fra 2.5 -> 1.8, og det er jo næsten bundkortet man får med 'gratis', og hvis de alligevel kan køre samme Mhz, ja sååeee... :)

Jeg sidder og smiler lidt over nedenstående projekt ==:-)

www.muropaketti.com/artikkelit/cpu/northwood2200/ln2/
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. september 2002 - 19:46 #9
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. september 2002 - 19:48 #10
...Bare for at illustere, at man efterhånden kan komme pææææænt op i hastighed med en P4! 3998Mhz, er det godt? :oP
Avatar billede thrill Nybegynder
29. september 2002 - 20:07 #11
kreidlerhansen > det lyder noget vildt, uf for FSB står 9729 MHz, hmmm.. ?

Se her, denne Pentium 4 cykler med 4418Mhz, med 706.94Mhz på FSB'en

http://holicho.lib.net/top/020901/020901.htm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. september 2002 - 21:19 #12
Hehe, noget siger mig, at 3dmark ikke lige er forberedt på den anvendte FSB *G*

Gad vide hvad frekvensen på PCI-portene er? Eller kan den mon fastlåses på det anvendte bundkort?
Avatar billede thrill Nybegynder
05. oktober 2002 - 10:31 #13
kreidlerhansen > at kunne fastlåse PCI-portene vil helt klart være en fordel, har du kendskab til hvilke nye P4 MB der kan dette ?
Avatar billede thrill Nybegynder
10. november 2002 - 14:25 #14
.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. november 2002 - 16:24 #15
Måtte desværre skuffe dig - har ikke megen erfaring med P4 og stort set ingen med bundkort! Ved bare, det kan lade sig gøre på nogle :o)