Avatar billede alj Praktikant
22. september 2002 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsforbinde ok, men kan ikke se sider på internettet

Hej der-ude,
jeg er stødt på et underligt problem der består i at jeg har installeret et netkort på en transportabel pc, brugt det til installering af software over nettet (LAN) og derefter afinstalleret det.
Når man herefter vil opkoble sig til internettet virker opkaldsforbindelsen (via modem), men man kan ikke se internetsiderne (siden blev ikke fundet fejl-meddelelsen kommer hele tiden). Hvad kan der være galt ?
mvh
alj
Avatar billede alj Praktikant
22. september 2002 - 14:57 #1
PS: I forbindelse med installeringen af netkort mv er IKKE ændret i internet opstillingerne, med mindre dette er gjort "automatisk" af pc'n.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 14:19 #2
Du er ikke logget ind på internettet... du skal logge på med dit brugernavn og kode og connecte dig til en af TDCs servere hvis det er dem du har internet hos... Dvs. du har slette din internet protokol.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 14:19 #3
Du er ikke logget ind på internettet... du skal logge på med dit brugernavn og kode og connecte dig til en af TDCs servere hvis det er dem du har internet hos... Dvs. du har slette din internet protokol.
Avatar billede alj Praktikant
24. september 2002 - 15:54 #4
Hvordan er det sket, idet jeg IKKE selv rettede i internetopstillingen. Jeg har også hørt at det kan være fordi computeren ikke kan oversætte tekst adr som f.eks. www.alanexcel.dk til det rigtige ip-nr, ka' det være korrekt ?
mvh
alj
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
24. september 2002 - 15:55 #5
så er det dns det er galt med. hvis den ikke kan oversætte.
Avatar billede alj Praktikant
24. september 2002 - 17:49 #6
Aha, men hva' gør men så ?
mvh
alj
Avatar billede alj Praktikant
16. december 2002 - 14:53 #7
--generelt,
undskyld den lange ventetid

mcpoppe,
samt, smid lige et svar så du kan få dine point, det var netop det der var galt.

mvh
alj
Avatar billede hpdk Nybegynder
14. juni 2003 - 16:00 #8
Det er din DNS opsætning, der skal indstilles til din Internet udbyders.
Du taster den ind under egenskaber for netværk, samme sted som man sætte IP adresser op.
DUu kan finde din Internets udbyders DNS numre på deres hjemmesider, eller kontakte deres tekniske afdelinger, de kan dem som regel i hovedet

TDC's DNS er
Primær: 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
Navneserver (1) 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
Navneserver (2) 193.162.153.164(ns3.inet.tele.dk)

venligst

Henrik
Avatar billede alj Praktikant
23. juni 2003 - 12:06 #9
-->mcpoppe,
samt, smid lige et svar så du kan få dine point, det var netop det der var galt.

mvh
alj

--> hpdk
tak for henvendelsen, men jeg afventer reaktion fra mcpoppe, som løste problemet, jvf ovennævnte.
alj