Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
20. september 2002 - 16:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Karaktergivning for svar/personer

Hej Eksperten,

Tak for et dejligt system, men jeg har da lige et enkelt forslag til forbedring. Har I mulighed for at implementere en løsning, hvor man kan give personer karakterer for de svar de giver samt give personer karakterer for fairness??

Jeg er personligt lidt skuffet over, at folk opretter threads, hvor de stiller et spørgsmål. De får kommentarer på dette og når de får løst deres problem, laver de en lukket post og giver sig selv pointene. Det er vel ikke den ånd siden er lavet i???

Igen tak for den gode service
Rune
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. september 2002 - 16:59 #1
En god ide jeg selv er fortaler for. Dog er det vist foreslået før og VIST NOK på vej...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. september 2002 - 17:04 #2
Ang. det med at folk tager point selv,er selvfølgelig lidt træls.
Men det sker tit det at folk også gerne vil have lukket deres sp.mål igen.
Hvis folk vil have point for deres hjælp,bliver de sq nødt til at smide nogle svar.
Det er træls man er nødt til at be folk om at smide et svar,når de har været til stor hjælp.
Det sker også tit at der er folk der får point,som ikke var berettiget til dem.
Der er mange gange at der bliver smidt en dum kommentar,som et svar,og så scorer point på det.
Det kunne karakter systemet måske hjælpe på.

Så jeg kan godt lide din ide om et karakter system.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 19:36 #3
Hvis karaktererne kommer til at gøre forskel på de "hærdede" nørder og nybegynderne, så kunne jeg ikke være mere imod dit forslag.
I denne kategori er der i løbet af den sidste måned blevet fremsat mindst 10 forslag til løsninger, hvor de veleltablerede brugere med masser af point kommer først i rækken. Fx forslaget med vennelister, hvor man kan vælge kun at vise spørgsmål for enkelte brugere.
Sådan noget vil ødelægge håbefulde nye brugeres selvtillid og dermed til sidst smadre Eksperten, når kun de tørre og kedelige gamle gubber er tilbage!!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 19:36 #4
veleltablerede = veletablerede
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
21. september 2002 - 12:03 #5
At oprette vennelister er selvfølgelig en mulighed. Dog en mulighed jeg ikke er fortaler for. Jeg synes, det kunne være interessant, hvis man som bruger havde mulighed for at se, hvem man anvendte sin tid på. Hvis jeg f.eks. ville forsøge at hjælpe en person, men personen havde 5 ud af 5 dårligere karakterer i sin profil, ville jeg nok genoverveje at bruge min tid hos ham. Mens en person med gode karakterer ville få min hjælp med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 15:42 #6
Det er vist ikke ligefrem tilgivelsens ånd!?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 15:43 #7
Hvis en bruger bryder reglerne eller opfører sig særligt dårligt, så bliver han jo slettet.
Alle andre fortjener er ny chance.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 23:28 #8
Vi har admin og co-admins selv haft det oppe og vende og (igen igen) er Phoenix er inde på det rigtige.

Pointsystemet er det der skal fungere som en rating af folk - Ikke bare af kvalitet men også i hjælpsomhed. Ergo vil et nyt rating system kun gøre alt mere besværligt. Jeg oplever ofte i kraft af min samlede 3. plads at folk giver mig point som måske ikke helt var fortjente - Uheldig tendens og kun endnu værre hvis der indføres flere systemer.

Desuden skal selv de skarnsunger som ikke kunne finde ud af systemet herinde i starten også have muligheden for at gøre det godt igen. Hvis nu en med rating 0 svarer rigtigt - Forestil dig så hvad der sker hvis jeg som samlede nr 3 svarer 4 timer efter - Eller rettere gæt hvor pointene ryger hen.

/Nikolaj /co-admin
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
23. september 2002 - 16:03 #9
Phoenix: Well, det havde jeg egentligt ikke rigtigt tænkt på. Dejligt at se nogle personer stadig har den holdning til tingene.

Nikolaj: Hvis det er holdningen, så vil jeg da støtte det. Har set andre lignende systemer, hvor netop karaktersystemet blev anvendt. Men jeg kan sagtens følge jeres holdning til det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. november 2002 - 17:18 #10
Lukketid? :)