Avatar billede wl Nybegynder
17. september 2000 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Anvende Access database uden at have Access

Jeg ønsker at vide hvordan man kan anvende
access uden at have Access på sin PC , hvis jeg vil videregive nogle færdige Accessdatabaser jeg har lavet.

Jeg er ikke så erfaren på området.
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. september 2000 - 20:20 #1
Sammen med Access (97 og 2000) leveres også en \"runtime\" version, der er de drivere der skal bruges for at kunne anvende en accessdb f.eks. i sit program uden at have access installeret.

Access runtime er i grunden kun nogle få DLL filer der tilsammen udgør JetEngine. Det er i øvrigt gratis at installere sammen med programmer der bruger Access db-filer.
Avatar billede lkp Nybegynder
17. september 2000 - 20:45 #2
Hej wl

Det er ikke helt korrekt hvad sjensen skriver.

Sammen med Office Developer, eller Office Developer Tools. Leveres der en licens til at distribuere en Access Base sammen med Access Runtime, samt filerne til Access Runtime - der eksisterer i skrivende stund 2 versioner, den nyeste er med i SP1 til Office 2000 Developer.

Det er ikke muligt umiddelbart, at kompilere en mdb fil til exe, men der findes programmer der indirekte gør dette, ved at konvertere vba koden til vb kode, hvorefter databasen kan kompileres.

Jeg håber, at dette er svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede lkp Nybegynder
26. september 2000 - 15:23 #3
Hej VL

Kan du ikke snart enten lukke spørgsmålet, eller acceptere et af svarene?

Med venlig hilsen

LKP