Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
18. september 2002 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af Red Hat 7.3

Jeg har forsøgt at installere RH7.3 med grafisk brugereflade. Min maskine er en 233 MHz med 260 MB ram.
Problemet opstår lige efter jeg har trykket <enter> for at starte installationen, som man plejer.
Installationsprogrammet kører og starter X-serveren, men så går det hele i sort og CD-ROM drevet stopper med at køre.
Med installitionsprogrammet fulgte der et program (mediacheck) der kontrollerer om mediet er OK, og den fandt ingen fejl.
Hvad er der galt?
Avatar billede jalle Nybegynder
18. september 2002 - 14:31 #1
prøv at installere RH7.3 med text brugerflade - der hvor du har mulighed for at vælge hvilken type installation du vil kører skriver du text - vil jeg anbefale, hvis du ikke kan installere via den grafiske brugerflade.
Avatar billede pbudk Nybegynder
18. september 2002 - 14:56 #2
Hvilke fejl kommer den med ?

Jeg havde problemer med at starte installationen på min AMD - den kom med en Kernel Panic "Unable to mount root fs ...", hvorefter den også netop stoppede alt.

Jeg løste mit problem ved at boote på en ms-dos startdiskette med cd-rom driver og derefter køre autoboot.bat fra dosutils biblioteket på RH cdrommen, måske det kan hjælpe dig.

/pbudk
Avatar billede easytouch Nybegynder
19. september 2002 - 02:25 #3
hvilken opløsning kan din skærm klare?
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
19. september 2002 - 12:12 #4
Den kan kun køre 800*600 som det højeste.
I opstarten prøver installationsprogrammet at "probe" skærmen, men det mislykkedes.