Avatar billede rene-sor Nybegynder
18. september 2002 - 13:37 Der er 2 kommentarer

VPN Igenem Cisco 77 SOHO

Jeg har i et stykke tid, været igeng med at sætte en vpn tunnle op (net to net), hvor vi bruger "rsa key's", men jeg er støt på et problem som jeg ikke selv kan løse. Jeg har sat en astaro firewall op ( http://www.astaro.com ), version 3.2. Efter at jeg satte firewallen op, skulle jeg sætte en vpn tunnel op, med ipsec, som er indbygget i astaro. Men efter at vi satte det op, kunne vi ikke få kontakt??, jeg begyndte så at læse en del om ipsec, og router, for jeg havde en ide om, at det var der problemt var. Ganske rigtig, ipsec skulle ikke kunne komme igenem nat, og da jeg har NAT på routeren (Cisco77 SOHO), er det jo noget af et problem, men jeg læste så at folk som bruger Cisco 677 (router), kunne bruge et par kommandoer, til at router gre igenem med, som jeg mangler, til cisco 77 soho, ellers også kan jeg ikke finde den..??

set nat entry add "extern ip" 500 "intern ip" 500 udp
set nat entry add "extern ip" 0 "intern ip" 0 50
set nat entry add "extern ip" 0 "intern ip" 0 51

Kan jeg på nogen måder gør det samme på en Cisco77 SOHO..???
Eller bare komme igenem med VPN (net to net) med ipsec..??
Avatar billede jxhello Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:09 #1
Ifølge nedenstående skulle Cisco71 SOHO være det samme som Cisco 806
(Håber dette også gælder for Cisco77 SOHO)
Håber dette kan løse dit problem.

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps2167/prod_configuration_guide09186a00800eacb8.html

På nedenstående skulle NAT commandoer være beskrevet:
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_configuration_guide_chapter09186a008007c79d.html#94257
Avatar billede hellmann Nybegynder
08. december 2002 - 21:50 #2
!Denne config stump passer til en 806, 827 og 828
!config start-----------------------------------------------------------
ip nat inside source static tcp >>INSIDE IP<< 25  interface Dialer0 25
ip nat inside source static tcp >>INSIDE IP<< 110 interface Dialer0 110
!config stop------------------------------------------------------------