Avatar billede sandman2 Nybegynder
18. september 2002 - 08:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekst orientering i StringGrid

Er der mon nogen der kan fortælle mig hvordan jeg vender tekstretningen til lodret i øverste 1. linie i en StringGrid?

      x x x x
  xxx
Avatar billede stoney Nybegynder
18. september 2002 - 08:45 #1
Mener du eks. sandman2 skal
være

s
a
n
d
m
a
n

Stoney
Avatar billede sandman2 Nybegynder
18. september 2002 - 08:50 #2
Ja, noget i den stil men således at man læser det fra siden og ikke som du skriver oppe fra og ned.
Avatar billede sandman2 Nybegynder
18. september 2002 - 08:56 #3
Så hver karakter som vist ovenover er vendt 45 grader med urets retning.
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. november 2002 - 09:39 #4
Avatar billede sandman2 Nybegynder
17. marts 2003 - 11:37 #5
Undskyld svartiden.... :-)

Men ideen er god nok og man kan rotere en tekst i en Paintbox 360 grader, tak for det!. Men jeg har brug for en tekst som i eksemplet "hurra!" der starter oppe fra og ned i en StringGrid i ex. pos 0,0 og ikke i en PaintBox.

Til dato har jeg klaret mig med forkortede navne så bredden på en StringGrid ikke bliver for stor

mvh.
Sandman2
Avatar billede sandman2 Nybegynder
02. juni 2003 - 08:27 #6
Ingen løsning - Case closed

/Sandman