Avatar billede kondi.koder Nybegynder
18. september 2002 - 07:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ghost program

Hejsa !

Jeg sidder med en norton ghost, og har en harddisk - med to partitioner. Nu vil jeg så gerne ghoste den ene partition over på den anden. Men det vil ghost ikke.
Er der andre måder at gøre det på ?? Jeg er ligeglad hvad det hedder, hvis bare det virker.
Skal jeg have 2 harddiske for at lave et ghost ??

- kondi.koder :-()
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 07:32 #1
Du behøver ikke 2 hdd for at lave et "spejl" af din ene disk, blot du har flere partitioner.
Du skal ud og invester i programmet PowerQuest driveImage .. det er specielt lavet til dette formål :)
Avatar billede bongobride Nybegynder
18. september 2002 - 07:53 #2
Nu har jeg Ghost 2001, og der virker det fint på en eller 2 partitioner..
Avatar billede bongobride Nybegynder
18. september 2002 - 07:54 #3
Nej det virker kun på 2 eller flere partitioner, sorry
Avatar billede Beach Mester
18. september 2002 - 08:09 #4
Hvis du går ind i:
Local > partition > To image kan du vælge partition 1 som du vil lave et image af, og partition 2 som du vil ligge dit image på.

//Beach
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
18. september 2002 - 08:09 #5
Hejsa !!

Er du sikker på at du kan kopiere fra en partition til en anden, som er placeret på SAMME harddisk ?? Og i såfald hvad anvender du så ? Partition TO Image ?

- kondi.koder :-)
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
18. september 2002 - 08:10 #6
....Og kan du så også restore denne partion fra den anden partition ??

- kondi.koder
Avatar billede Beach Mester
18. september 2002 - 08:11 #7
På samme måde gør du hvis du vil genskabe partition 1:
Local > Partition > From image.

Så Norton Ghost kan sagtens lave det du efterspørger. Hvilken ver. bruger du?

//Beach
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
18. september 2002 - 14:15 #8
Du kan sagtens gøre det med ghost, på 1 HDD og fra 1 partition til en anden!! jeg har selv gjort det utallige gange!! er det en shareware kan du vidst ikke, er det en købt ghost kan du godt!!!

Men hvad er det for en fejl som kommer, siden du siger at det vil ghost ikke!?!?
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
27. september 2002 - 20:00 #9
Tnx bongo, din erfaring fik mig til at grave lidt dybere. Har fundet ud af hvordan jeg gør med norton nu. Man skal bare kopiere TIL en fat32 partition FRA en ntfs, så virker det.