Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
17. september 2002 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Deling af 512kb/s

Jeg har fået ADSL 512kb/s og så ville jeg gerne dele den op i to lige store dele. Det skal være sådan at man ikke kan tage noget af den andens 256kb/s forbindelse. Jeg har hørt at man skal bruge en Router skal jeg ud og købe sådan en?

Hvis der er nogen der ved hvor mange kb/s en Counter-strike server skal kobles op med for at få en rimelig ping ved 8 players så ville jeg også gerne vide det!

Mange tak på forhånd MVH:SWORDFISH0711
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
17. september 2002 - 13:39 #1
jeg har også en 512 forb. delt på 2 comp. og jeg bruger en switch, den deler forb når begge er på.

btw: er 200 point ikke lidt rigeligt for det svar
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
17. september 2002 - 13:39 #2
jeg har også en 512 forb. delt på 2 comp. og jeg bruger en switch, den deler forb når begge er på.

btw: er 200 point ikke lidt rigeligt for det svar
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
17. september 2002 - 13:40 #3
Og den ene kan ikke bruge af din forbindelse? hvis du spiller Counter-strike og den anden downloader så køre du da med en dårlig ping ikke sandt?
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
17. september 2002 - 13:42 #4
der kan du have ret i noget, så ved jeg det ikke,
Avatar billede snowball Novice
17. september 2002 - 14:13 #5
Det er slet slet ikke så nemt som det man umiddelbart skulle tro. Prøv og læs http://www.eksperten.dk/spm/245596 !

Snowball
Avatar billede hermes Nybegynder
23. september 2002 - 17:37 #6
Normalt fordeles hastigheden lige når man deler forbindelsen med NAT. Men der er jo andre faktorer der spiller ind...computerne er muligvis ikke konfigureret ens, forskellige netkort, protokoller etc. derforr kan en umiddelbart helt ens deling godt være forskellig på klienterne.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:49 #7
Du kan på en rimelig billig router sætte båndbreddebegrænsning på udvalgte protokoller. f.eks snapgear's modeller kan det. Brgræns din CS trafik/FTP trafik,  også vil andres webbrowsing vrke væsentlig bedre..

Alternativt skal du ud i dyrt rouer udstyr.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
08. februar 2003 - 17:25 #8
Som tsmy2k sagde er det ikke lidt mange points og jo det er det men i skal ikke snydes! vi deler!