Avatar billede srhansen Nybegynder
17. september 2002 - 12:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 PC til PC

Hej Eksperter

Kan man forbinde 2 PC'ere til hinanden via USB ?

Jeg mener, det er jo meget hurtigere end 100Mb/s ethernet.

Hvor langt må et USB 2.0 kabel være ?
Avatar billede signout Nybegynder
17. september 2002 - 12:33 #1
Den maximale længde er ikke specificeret i USB standarden.
I stedet er max længde afhængig af en række faktorer i kablet, såsom overhøring mellem lederne, power distribution krav og lignende. Ligeledes kan materialet som kablet er lavet af have en afgørende rolle for den reelle max længde.
For almindelige kabler er en anbefaling på max 3 meter for low speed kabler (lav kvalitet - billige kabler) og 5 meter for high speed kabler (Dyrere, men bedre kvalitet)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. september 2002 - 12:41 #2
Skal det ikke være et PC to PC link kabel der forbinder 2 PC´ere til hinanden
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. september 2002 - 13:40 #3
http://www.danbit.dk/kat2002/1506.phtml

usb må max være 5 meter så skal du have forstærkere på som fx
http://www.danbit.dk/kat2002/1502.phtml
Avatar billede burningice Nybegynder
17. september 2002 - 16:07 #4
srhansen> lad vær med at køb det fra danbit... der står

Overholder USB specifikation 1.1

hvilket betyder at du kun kommer til at køre 11 mbit over dit usbkabel, og ikke 480 mbit som jo nok var meningen, ikke ;)
Avatar billede srhansen Nybegynder
17. september 2002 - 22:58 #5
cyberfessor>
Joh det var faktisk meningen. Ellers er det jo ikke hurtigere end ethernet
Er der virkelig ingen der ved om man kan forbinde 2 PC direkte via usb 2 ?
Avatar billede burningice Nybegynder
18. september 2002 - 09:35 #6
hvis du finder noget må du meget gerne sige til, da jeg selv har ledt længe efter det
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
18. september 2002 - 13:15 #7
du skal nok lede længe da der ikke findes ret meget til usb 2.0 endnu .

kan du ikke bruge et firewire kort i hver pc så kommer du op på 420 mbit ??
Avatar billede burningice Nybegynder
18. september 2002 - 15:35 #8
clausmeyer>> det er vist kun 400 mbit, og ang. udvalget af udstyr til usb2 begunder der efterhånden at kunne mange enheder op.. det er især eksterne harddiske og brændere der nyder godt af hastigheden
Avatar billede srhansen Nybegynder
19. september 2002 - 00:10 #9
Cyberfessor>
Nemlig.
Jeg har bestilt en extern harddisk samt usb2 kort og så slog det mig om man ikke kunne koble 2 pc'er sammen via usb2 der jo er hurtigere end ethernet.
Desværre har jeg hørt siden, at usb2 og win98 ikke er så godt sammen fordi micro$oft, vanen tro ikke vil understøtte andet end deres eget.
Avatar billede burningice Nybegynder
19. september 2002 - 01:03 #10
srhansen>> andet end deres eget?? hvad mener du med det...?? det eneste hardware ms fremstiller som de kan understøtte er da vist joysticks. Der har dog været et problem med at de har været lidt længe om at indbygge usb2 i windows, det har altid været op til producenten selv at levere drivere... den tid er dog forbi, så det burde virke fint i win98
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2002 - 13:30 #11
Cyberfessor: FireWire (IEEE 1394) er 400Mbit - USB 2.0 er 480Mbit
Avatar billede srhansen Nybegynder
19. september 2002 - 13:53 #12
Cyberfessor> Nu var det jo ikke kun hardware jeg tænkte på :-)

Anyway M$ Understøtter ikke USB 2 under Win9x/NT , men de viser her hvordan en mass storage driver kan laves til win 98: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q257751
Problemet er bare at der har været fejl i kildekoden, så PC'er med USB 2 harddiske har opført sig vidt forskelligt forlyder det. Jeg kan dog se at driveren er opdateret d 27/8, så måske er fejlene blevet rettet eller bliver det i den nærmeste fremtid.
Avatar billede srhansen Nybegynder
28. september 2002 - 21:51 #13
Virkelig ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede signout Nybegynder
28. september 2002 - 22:27 #14
Det kan du ikke.
Nogle producenter fremstiller "back-to-back" USB kabler - men i værste fald brænder du din USB port af, så lad være med at prøve.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. september 2002 - 14:01 #15
signout>> man kan godt få et kabel så man kan køre netværk direkte fra usb til usb. Så det med at brændre porten af, er kun hvis man bruger de forkerte kabler.
Avatar billede srhansen Nybegynder
15. januar 2003 - 18:50 #16
Tak for hjælpen alle

Det er rigtigt som cyberfessor skriver at man kan få kabler til formålet. Man kan også få en hub der kan klare det.