Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:18 Der er 23 kommentarer

dk og com domæne

Hvor meget koster et domæne navn fx med dk til sidst eller com eller net hvad er billigst og hvad er bedst?

//Patrick18
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. september 2002 - 15:20 #1
www.gratisdns er billigt og godt.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
16. september 2002 - 15:21 #2
www.gratisdns.dk selvfølgeligt
Avatar billede angelfire Nybegynder
16. september 2002 - 15:22 #3
Avatar billede a1a1 Novice
16. september 2002 - 15:24 #4
dk domæne koster 75 om året plus oprettelse (ca 70-80 kr, kan evt. findes billigere)

et com domæne koster ca. 100$ for 2 år (ca. 800 kr.), plus oprettelse, som nok er noget dyrere end et dk domæne

dk og com domæner er lige gode, men hvis det er et internationalt firma vil et .com domæne være at foretrække, men det er jo smag og behag...
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 15:25 #5
www.azero.dk koster dk 60 kr + com domains er fair pris (billige com fås hos udenlandske sider ala www.dotster.com hvor de koster 15 dollars)

Mvh
payout.dk
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:28 #6
jamen .dk domæne 99,- incl moms.
- Dette dækker 1 år registrering hos dk-hostmaster, og gebyr for oprettelse af domæne hos DK-Hostmaster. Du modtager fremtidige regninger for vedligeholdelse fra DK-Hostmaster. skal man så betale 100 kr igen næste år```` ??? og hvor meget koster et webhotel
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 15:30 #7
patrick kig forbi azero...  domænet koster hva jeg kan huske 50 en gang i året.... ikke helt sikker. ang. webhotel så koster de alt fra 9 kr i måneden til et par hundrede. håber det hjælper!
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:32 #8
jamen  payout.dk  på www.azero.dk er der kun webhotel!
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:36 #9
jamen dette hvor meget skulle jeg betale hvis jeg bestilte det nu 69 kr om året får af ha det men hva kommer der oven i!:dk domæner
DK-status
Se hvor lang tid DK Hostmaster er om at udgøre oprettelser, redelegeringer med mere. Siden opdateres dagligt.

I Danmark bestyres domæner (.dk) af "not-for-profit" firmaet DK Hostmaster.

Hos DK Hostmaster kan man ansøge om at være anonym når man laver et navneopslag for eksempel via vores domænechecker i toppen af skærmen. Dette gøres ved at kontakte dem og bede dem sætte dit handle til det anonyme handle RI5-DK. Bemærk at dette kun kan lade sig gøre for privatpersoner, ikke for firmaer. Dette kan kun gøres efter du har registreret domænet i eget navn.

Hvad koster et .dk domæne om året i abonnement?
DK Hostmaster ejer top .dk rettighederne. De videresælger brugsretten til for eksempel dit-domaene.dk. Det koster en oprettelsespris og det koster noget per år man bruger domænet. Opretter man et domæne har man allerede betalt for brugen af domænet i et år, men vil de følgende år modtage en årlig faktura fra den "billing contact" som står på domænet. Det normale i branchen er at DK Hostmaster fakturerer dig årligt, hos Azero.dk fakturerer vi dig samtidig med dit årlige abonnement for webhotellet for at mindske din administration. Abonnementsprisen er 60,-, se iøvrigt skemaet på foregående side.

FAQ
Avatar billede a1a1 Novice
16. september 2002 - 15:36 #10
de 75 kr. skal betales hver år til dk-hostmaster (60 kr. excl moms), når du opretter et domæne er det første år betalt.

;)
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:41 #11
ok skal jeg betale noget i et eller andet fx satart pakke eller noget det er bare 75 kr . i start og så 75 kr hvert år?
Avatar billede a1a1 Novice
16. september 2002 - 15:45 #12
ja nogle gange skal du betale for oprettelse af domænet....

de 75 kr. er kun for at opretholde domænenavnet....
Avatar billede jensb Nybegynder
16. september 2002 - 15:47 #13
Du skal ALTID betale 75 kr om året til DK-hostmaster. Derudover skal du betale for at få oprettet domænet. Dette betaler du hos det firma som du får til at oprette domænet til dig. De vil f.eks. tage 100 kr, heraf dækker de 75 kr det første års gebyr til DK-hostmaster, og de 25 det er det de tjener på at oprette det. Fremover vil regningerne komme fra DK-hostmaster på de 75kr.

Du skal så selvfølgelig også have et webhotel for at kunne bruge dit domæne, og det skal du også betale for. Priserne svinger meget alt efter hvor meget MB plads du skal bruge, samt hvilke funktioner.

Læs eventuelt mere om domæner her : http://www.bjargum.dk?domain.htm  Og læs også artiklen om gratisDNS
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:47 #14
a1 ved du om man skal betale noget extra end 75 kr i opretelse på www.azero.dk eller kende rdu bedre sider
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 15:49 #15
azero er en af de mest fair på nettet og de er billige. du kan godt købe dit domæne der uden at oprette webhotel for det plejer jeg (jeg registerer i gennemsnit 5-10 domainer i ugen)
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 15:51 #16
og når du køber et domaine nu så går der et år før dkhostmaster skal betale det årlige engangs beløb. Der er ingen skjulte omkostninger men for  at bruge domænet skal du have et webhotel eller egen server med dns etc.! (gratisdns.dk hvis du har egen server)
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:54 #17
kan man ikke bare bruge friserverplads.dk
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 15:55 #18
ikke sikker men tror ikke de sætter domaæner op til deres brugere!  Og som alle ved så er friserverplads mega slow og en mase downtime!
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 15:56 #19
jamen mener kan jeg ikke ligge min hp ud der og så bruge domænet fra www.azero.dk
Avatar billede a1a1 Novice
16. september 2002 - 15:58 #20
hos azero koster det 99 kr. (excl. moms) at oprette et domæne, det er INCL. det første års afgift til dk-hostmaster.

;)

der er mange andre der tilbyder at oprette domæner

fx. www.nettonet.dk www.wanafind.dk www.speednames.com osv...
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 16:21 #21
hvilken af dem er bedst og billigst og hos www.azero.dk er det så 100 kr første gang og så 75 senere hver år
Avatar billede patrick18 Nybegynder
16. september 2002 - 18:57 #22
please svaer
Avatar billede dumle22 Nybegynder
23. februar 2003 - 22:43 #23
Jeg har hos B-One, det er billigt og virker fint hos mig...