Avatar billede woolbox Nybegynder
16. september 2002 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Word "Unprotect document" password

Hej!

Jeg sidder med et Word-dokument som en eller anden nød har protected, hvilket medfører at man ikke kan kopiere til udklipsholder, gemme under andet navn eller generelt ændre på tekst eller layout...

Hvis jeg går op i værktøjer/tools og vælger Unprotect document, beder den om et password, som jeg ikke kender! :o(

Hvad gør jeg, jeg har søgt og fundet flere værktøjer, men de kan kun knække "Open document" password. Løsningen må hellere end gerne være gratis, eller næsten gratis.

På forhånd tak! :o)
Avatar billede jkrons Professor
16. september 2002 - 13:50 #1
MS antyder selv, at det ikke kan lade sig gøre, men der findes måske løsninger på nettet, som kan cracke koden. Jeg ville dog være forsigtig, hvis de er betalbare. Jeg vil nødig give min kreditkort informationer til en cracker :-)
Avatar billede woolbox Nybegynder
16. september 2002 - 14:37 #2
Har fundet en løsning på MS' "ubrydelige" protectection! ;o) ...

1. Åben filen i Wordpad, den forstår nemlig ikke at dokumentet er protected, og man kan rette i den ...
2. Gem filen i Wordpad
3. Åben filen i Word og lav layoutet igen
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
16. september 2002 - 14:49 #3
og det er enda M$ der har lavet Wordpad, da det følger med WindÅse LOL DA
Avatar billede jkrons Professor
16. september 2002 - 15:26 #4
Den havde jeg overset :-), men vær opmræksom på, at det ikke er alle Word funktioner, der virker i Wordpad. Noget at dokumentets indhold kan derfor gå tabt, men hvis det kun er selve teksten du er interesseret i, er metoden jo effektiv nok.
Avatar billede glof Nybegynder
16. september 2002 - 19:40 #5
Ellers har Elcomsoft lavet diverse programmer til løsnng af "glemte" passwords for diverse filtyper, se evt. på www.elcomsoft.com