Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 16:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvordan ændrer man drive letter i xp?

Jeg skal ændre mit disknavn, så den kan genkende mit data igen efter geninstallation, kan ikke når jeg højreklikker og siger rename?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2002 - 16:53 #1
i diskhåndtering i kontrolpanel - computeradministration
Avatar billede kraka Nybegynder
15. september 2002 - 17:02 #2
Mener du nu Drevbogstav (Driveletter) eller navn på drevet som du kan rename ??
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 17:08 #3
Jeg mener drevbogstavet :)
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 17:10 #4
det har jeg prøvet kan ikke finde nogen steder man kan ændre det?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2002 - 17:10 #5
det er stadig diskhåndtering 8-)
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 17:18 #6
jeg bruger xp pro english, jeg har været i control panel-performance and maitaneance-administrative tools-computer management, kan stadig ik finde nogen steder man kan ændre det på?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2002 - 17:23 #7
højreklik på det pågældende drev under diskhåndtering...
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 17:29 #8
ja der ændrer den kun navnet, ik bogstavet :)
Avatar billede kraka Nybegynder
15. september 2002 - 17:45 #9
Det drev du booter på (normalt C) kan du ikke ændre, men ved at højreklikke og vælge "change drive letters and path" kan du ændre andre drevbogstaver som du lyster, som hundevennen også fortæller dig
Avatar billede playbywire Nybegynder
15. september 2002 - 17:46 #10
Jamen i så fald - højreklik på pågældende drev  i Explorer/My Computer og vælg "Rename"...
Avatar billede playbywire Nybegynder
15. september 2002 - 17:47 #11
se bort fra foregående post - nærlæste ikke tråden...
Avatar billede kraka Nybegynder
15. september 2002 - 18:25 #12
Jamen du kan da ikke bare afvise et svar ! Skriv da hvad der sker jeg sidder her med en engelsk XP pro og har ingen problemer. Er det måske noget med rettigheder fordi du tidligere har kørt win 2k ? hvad siger menuen når du højreklikker ??
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 18:32 #13
okay jeg har to partitioner c og d, men det d jeg vil ændre jeg højre klikker på enheden og siger rename det er stadigvæk kun namet den vil ændre. Jeg vil gerene give dig pointene, men du må forklare det bedre, for det virker ihvertfald ikke.
Avatar billede kraka Nybegynder
15. september 2002 - 18:47 #14
Du skal ikke rename det. Du skal ind i Controlpanel , administrative tools , computer management , vælg disk management (til venstre) højreklik og vælg change drive letter --- osv.
Du kan ikke ændre det til et bogstav du har i forvejen, så skal dette drev ændres først.
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 19:00 #15
Disk management var det magiske ord 120 point til dig :)
Avatar billede kraka Nybegynder
15. september 2002 - 19:31 #16
OK tak for point. Hundevennen havde faktisk sagt det på dansk, så jeg synes du skulle have delt lidt. :-D