Avatar billede annec Nybegynder
15. september 2002 - 14:06 Der er 7 kommentarer

Billeders kvalitet...

Hejsa...

Jeg er en total nød til Flash og billeder, så jeg har brug for lidt hjælp! Hvis jeg importerer et billede ind i Flash ser det umiddelbart fint ud, men så snart jeg publisher flash filen bliver det bare en stor gang pixels. Er det pga. skaleringen når flashfilen tilpasser sig vinduet eller..!?!?! Hvordan undgår jeg den forringelse af billedet!? Jeg har prøvet med samtlige billedformater der er muligt - med samme resultat!!

Anne
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2002 - 14:13 #1
Hej totale nød ;-)

Du kan gå i file/publish settings og se hvordan kompressionen er for dine billeder. Ændrer du noget her gælder det for alle billeder. --Har du kun behov for et billede, så gør det fra librariet (CTRL+L) i stedet. Find her dit billede, højreklik på det og forsør at finde kompressionen for netop det billede - eller vælg lossless/png for at slå det helt fra.

/NIkolaj
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2002 - 14:17 #2
...og skaleringer af bitmaps er ikke bra :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. september 2002 - 14:19 #3
Mat jeg tror ikke det er sådan rotering-skalering - Det er vidst mest bare når flashen tilpasser sig siden - Som jeg læser det.
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2002 - 14:20 #4
nånånå *G*
Avatar billede lyden Nybegynder
15. september 2002 - 14:43 #5
Måske er du kommet til ))) at publishere den som percent(%)100x100 istedet for den aktuelle str. i pixel (breddexlængde)
Hvis du vælger procent følger filmen med hvis der trækkes i browser vinduet.......// det kan skabe den forringelse af feks.bitmaps.......!

Lyden//
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 04:40 #6
ehe lukke???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2003 - 10:38 #7
Jeg svarer igen og så accepterer du denne gang eller finder en anden måde at lukke spørgsmålet på.

Det er sgu pinligt med 4 måneder gamle spørgsmål.