Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:32 Der er 26 kommentarer

Ringenes Herre DVD, HASTER

Jeg har lige været nede i den lokale video/dvd forhandler/udlejer  og låne RH på dvd... men min dvd vil ikke aspille den DVD hvor filmen er på!
Hvad skal jeg gøre?

Det er en stationer DVD afspiller
Prosonic DVD 5000 DVD player
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:35 #1
Prøv at vaske dvd'en. Det er vel beskidt eller ridset.

Om filmen kan være RCE beskyttet kan jeg ikke sige. Hvis den er det, kan det nok være skyld i dine problemer.
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:35 #2
skulle have været et svar.
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:37 #3
RCE???
Hvordan skal den vaskes, bare vand eller hva'? jeg vil helst ikke ødelægge den!

Den DVD med extra materialerne på vil gerne afspilles, det er kun den med filmen der ikke vil
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:43 #4
Jeg har vasket adskellige dvd'er, cd'er og hjemmebrændte cd-rom'er i vand og sæbe. Det tager de ikke skade af, så længe du ikke stopper dem i opvaskemaskinen, eller bruger kogende vand. Brug en mild håndsæbe, og ikke en kraftig basisk brunsæbe :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:43 #5
Du kan vel se om den er ridset eller fedtet.
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:43 #6
k... men hvad er RCE???
Avatar billede sluppi Nybegynder
14. september 2002 - 20:47 #7
macrovision beskyttelse? hvad med den
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:47 #8
RCE er en form for spærring som ligger i nogle film. De tjekker om dvd-afspilleren er kodefri. Nogle kodefri dvd-afspillere kan snyde denne spærring, men mange af de billige som er kodefri fra starten kan ikke. Så kan filmen ikke afspilles.
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:48 #9
hvad betyder det?

Har lige set at når, jeg lægger den DVD'en i afspilleren, så skriver den
4 1 på displayet.
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:50 #10
Den var ikke kodefri fra starten, det var noget jeg skulle gøre via fjenbetjeningen
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:53 #11
Står det ikke i manualen hvad "4 1" betyder?
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:53 #12
I indstillinger på DVD afspilleren, kan jeg sætte macrovision til auto eller frakoblet, hvad er bedst?

Jeg kan også sætte den til Region 1,2,3,4,5,6 eller Alle
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 20:55 #13
Prøv at sætte den til region 2, og uden macrovison (hvis signalet kører igennem en video, skal det være slået til).
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:55 #14
nej der står ikke i Manualen, hvad 4 1 betyder
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 20:59 #15
Det hjalp Ikke noget at sætte den til region2 og slå macrovision fra eller sætte det på auto
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:01 #16
den viser den afspiller, men det der 4 1 bliver bare stående på displayet
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:03 #17
det er egentlig mærkeligt, at den godt vil afspille Disc2 og ikke disc1
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. september 2002 - 21:05 #18
hvis den ene virker, så er det nok skyld i ridser/fedt og du skal ha en ny... ellers prø vaske den som sagt ovenover
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:06 #19
Har vasket den, har også været nede og bytte den, for den første jeg lånte gjorde det samme.. så jeg troede den var i stykker
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. september 2002 - 21:10 #20
ja må da være så virker nu?
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:11 #21
den virker ikke endnu! :(
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. september 2002 - 21:12 #22
oh ... misforstod lige... hummmnnn det virker da meget mystisk... ja den er sq svær at knække... ;(
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:14 #23
var lige inde ved naboen, og den virker i hans DVD-ROM..... very wierd!!!
Avatar billede ultimo Nybegynder
14. september 2002 - 21:20 #24
Der står verken noget RCE på selve dvd afspilleren eller på æsken eller i manualen!
Avatar billede whatever Nybegynder
15. september 2002 - 00:09 #25
Det ser ud til at filmen har nogle problemer på billige dvd-afspillere. Jeg har kigget nogle nyhedsgrupper igennem, og her er nogle af deres forslag:

Tryk stop, og så Play 2 gange.

Tryk et par gange på A/B-tasten.
Avatar billede dosto Praktikant
28. december 2003 - 22:21 #26
Davs ;-) Min mand har lige fået Armagedon i julegave og på det sted hvor de bliver sendt op i rummet, fryser billedet. Vi vaskede dvd'en, har byttet den, har trykket på diverse knapper, uden held. Den virker upåklageligt på vores søns ps2. Surt!