Avatar billede laserjo Nybegynder
13. september 2002 - 22:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

den røde lampe lyser hele tiden?

Hejsa

Den røde lampe som plejer at lyse når man henter noget fra c drevet, er begyndt at lyse hele tiden.
også selv om computeren slet ikke laver noget.

Har prøvet at genstarte og slukke for strømmen uden hel.
Håber at i kan hjælpe
Avatar billede Beach Mester
13. september 2002 - 22:42 #1
Lyser den også når computeren er slukket???

Nej... Prøv at defragmenter din harddisk og se om det ikke hjælper lidt på det:-)

//Beach
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
13. september 2002 - 23:22 #2
Det kan også være fordi du har byttet stikkende om.
Altså dem du har sat til bunkortet.

Håber det kunne hjælpe.

Jacob
Avatar billede Beach Mester
13. september 2002 - 23:28 #3
I samme tråd som mr. audi...
Lyser den også når den f.eks. tæller ram op når maskinen booter?
I så fald skal du nok kigge lidt på din kabling til motherboardet.
Ellers så ligner det lidt en rodebutik på din harddisk som kan klares med en gang defragmentering (indbygget i windows).

Hvis du ikke kan nå at se om der sker noget når du booter maskinen, så prøv at gå ind i BIOS og se så efter om den stadig lyser. Gør den det så er der noget hele galt hvis du har kablet din disk rigtigt. Lyser den ikke så følg mit tidligere råd.

//Beach
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2002 - 23:31 #4
hvis lampen lyser konstant er der noget galt med kredsløbet på HDD, prøv den i en anden computer, eller prøv en anden harddisk i din computer.
Avatar billede laserjo Nybegynder
13. september 2002 - 23:54 #5
Hejsa

Har taget en grundig scandisk (Har XP) hvor den skrev noget om at der var
beskadigede klynger?? kan det være det??
Den lyser fra jeg tender den til jeg slukker.
Prøver lige en defragmentering.
Avatar billede Beach Mester
13. september 2002 - 23:57 #6
Ja, det er med stor sansynlighed det der er fejlen.
Hvis du har kunne lokalisere alle fejlene med scandisk, og derefter en defragmentering så skulle problemet være løst.
Men... En disk der først begynder at fejle har ikke mange dage tilbage:-(
Jeg vil anbefale dig at tage nogle backup af dine data da jeg ikke giver din disk mere end 6 måneder at leve i!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
14. september 2002 - 00:01 #7
Har selv haft problemet mange gange (kører pt. selv med 2 IBM diske der er *PHD) for at teste hvor meget de kan klare mere.
Efter at de første fejl begynder at vise sig, plejer der ikke at gå ret lang tid før fejlene kommer igen. En ting som kan udskyde udskiftning af din disk kan være en low-level-formatering som jo desvære sletter ALT ink. partitionerne men det kan give dig nogle måneder mere at arbejde i hvis det ikke er alvorlige skader der er på disken.

//Beach
Avatar billede laserjo Nybegynder
14. september 2002 - 00:04 #8
tak for svaret.

Jeg smutter ned på mandag og køber en ny disk.

Jeg ville aligvelet have købet en ny disk på et tidspungt.
Avatar billede Beach Mester
14. september 2002 - 00:10 #9
Jammen jeg takker for point.
Du kan jo så sætte den gamle disk ind i systemet om en sekundær disk og bruge den til div. som ligger temp på din maskine.
Jeg bruger selv den ene PHD disk til mp3 filer som en gang imellem stopper Winamp pga. fejl. Den anden PHD disk bruger jeg som temp dir når jeg brænder cdér Jeg har på denne disk partitioneret den op så den defekte del ligger helt isoleret og ikke kan bruges.
Mit forsøg med de 2 diske er at se hvilken en af dem der først ryger sig en tur så den er helt ubruglig:-)

Dit forslag med at gå ned og købe en ny disk er det absolutte bedste du kan gøre. Der er ikke noget værere i denne verden end en computer der går på røv.... konstant pga. en disk*S*

BTW... PHD = Pisse Hamrende Defekt ---> Hvis nogle skulle spørge.

//Beach
Avatar billede laserjo Nybegynder
14. september 2002 - 00:25 #10
Det vil jeg kun give dig ret i.
Det er jo bare med at købe en ny imens man kan bruge den gamle
til backup.

Jeg hade tænkt mig at købe 80gb. 7200pm ATA100 hardisk som
er på tilbud i den lokale computer shop. 1289 kr.

V/H Laserjo
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. september 2002 - 07:28 #11
Hvorfor give så meget for den, når du kan få den billigere på nettet.

Barracuda IV 80GB Fluid til 974 kr. http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627897
Avatar billede darkside Nybegynder
14. september 2002 - 07:31 #12
Jeg ha faktisk lige haft samme fejl med at HD led'en lyste konstant, det viste sig at være mit ene cdrom drev, efter det blev rykket fra var problemmet væk, det kan være det er samme fejl som du har?!
Giv det et forsøg evt ;)
Avatar billede laserjo Nybegynder
14. september 2002 - 11:55 #13
Jeg har faktisk lige sat nyt dvd drev i computeren.
Det vil sige at du siger at jeg skal prøve at tjekke om det sider godt nok?
Avatar billede darkside Nybegynder
14. september 2002 - 16:05 #14
Ya prøv evt at pil det fra, og se om den bliver ved med at lyse, evt tjek dine kabler.!