Avatar billede fjensen Nybegynder
13. september 2002 - 12:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Adsl via usb modem

Hvad er forskellen på om man vælger en adsl forbindelse med usbmodem eller om man vælger det andet. Sparer man et tekniker besøg og kan man selv sætte det op.
Det skal kun bruges på en computer
Avatar billede km-software Nybegynder
13. september 2002 - 12:23 #1
det går hurtig med et usb

hvad er det andet
Avatar billede fjensen Nybegynder
13. september 2002 - 12:29 #2
det andet er der hvor det ikke er med modem men i stedet hvor der skal bruges et kort der sidder i computeren
Avatar billede km-software Nybegynder
13. september 2002 - 12:32 #3
jeg ville tag et usbmodem da det er hurtig
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2002 - 14:06 #4
hvis du skal dele forbindelsen med flere, så hold dig fra et usb-modem
Avatar billede proloque Nybegynder
25. september 2002 - 17:34 #5
Usb-modemet er godt nok til kun en enkelt computer, men ligeså snart du skal have flere computere på, skal du til at anskaffe dig enten to ekstra netkort(1 ekstra til 1. pc og et til 2. pc) eller "Det andet" som må være en router du mener...

Og nej, når du bestiller en adsl forbindelse med router er du ikke bundet til at skulle betale for teknikerbesøg. Jeg synes ikke selv at routeren er sværere at installere end usb-modemet.

// Proloque
Avatar billede proloque Nybegynder
25. september 2002 - 17:49 #6
Usb er ikke hurtigere end det andet..

Usb-modem : Kan køre med op til 12mbit/sec (netværket mellem modem og pc)
Router    : Kan køre med op til 100mbit/sec (netværket mellem router og pc)

Fra de oplysninger burde det være nemt at se hvad der er hurtigst for netværk, og at det er lige hurtigt hvad enten det er usb eller router der bliver brugt...

// Proloque

Ovenstående oplysninger er egentlig ligegyldige for denne sag, da jeg selv ihvertfald, opfatter dette spørgsmål som noget omkring hastigheden på internettet og ikke det interne netværk.
Avatar billede proloque Nybegynder
25. september 2002 - 17:50 #7
Når det er på extern netværk (Internet)

:) :)

//Proloque
Avatar billede fjensen Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:24 #8
Hvis man får med usb-modem så skal det bare sættes i computeren
er man så fri for at få en tekniker mv. ud
Avatar billede proloque Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:34 #9
Ja du er fri for det. Det vil ikke være en nødvendighed... men det er det heller ikke med router... det er bare 250 kr dyrere i oprettelse de fleste steder....

// Proloque