Avatar billede jabberdino Nybegynder
12. september 2002 - 14:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

lyd

Jeg har købt en digital video camera og kan lave videoclips i mpeg. Problemet jeg kan ikke få lyd. Er der nogen der kan løse problemet?

Nox
Avatar billede zeus19 Nybegynder
12. september 2002 - 14:21 #1
hvilket kamera drejer det sig om
Avatar billede jabberdino Nybegynder
12. september 2002 - 14:25 #2
Det er Sony dcr-trv16e. Der er ikke nogle problemer med at 'capture' en klip. Men lyden komme ikke med.

Nox
Avatar billede jadetermig Nybegynder
12. september 2002 - 14:33 #3
Har du et lydkort i din maskine? :o)
Avatar billede kolme Nybegynder
12. september 2002 - 15:10 #4
I det capture program du bruger er der sandsynligvis mulighed for at fravælge lyd - Prøv at lede efter det, og se om det ikke er det der er problemet. Forudsat at lyden virker fint nok i alle andre henseender.
Hvis det ikke virker, kan du jo lige skrive hvilket capture-program du bruger?
Avatar billede jabberdino Nybegynder
12. september 2002 - 19:11 #5
Capture program hedder 'Pixela ImageMixer'. Det gemme klippen fra video kamera'en som AVI Video fil og afspiller det i min gratis RealOne Player.

Men jeg prøve hvad du sagde.
Avatar billede kolme Nybegynder
12. september 2002 - 19:48 #6
Og det er via en firewire port? Eller er det gennem TV-ind?
Avatar billede hanloven Mester
13. september 2002 - 05:11 #7
Hvis du capture via firewire, må problemet ligge i at lyden ikke er aktiveret...
Avatar billede jabberdino Nybegynder
13. september 2002 - 15:15 #8
Tak for jeres gode råd.

Jeg kiggede på ImagieMixers hjemmesider og deres FAQ. Min OS er Win98 og de siger at problemet med lyd kan ske med Win98. Men de giver ikke en løsning. De siger også at med Win 98 2nd edition virker lyden fint.
Så, en anden spørgmål er: er det nemt at skifte fra Win 98 til Win 2000?

N
Avatar billede kolme Nybegynder
13. september 2002 - 15:57 #9
Normalt kan man opgradere oven i sin win98.
Bare gå ind til en software forhandler og sig at du skal have en opgradering til win2000 fra win98.
Avatar billede kolme Nybegynder
13. september 2002 - 15:59 #10
Og ja, det er lige så let som at installere win98, IMHO
Avatar billede jabberdino Nybegynder
13. september 2002 - 17:55 #11
Excellent..Tusind tak, mine venner.

Nix
Avatar billede jabberdino Nybegynder
13. september 2002 - 17:56 #12
min ven, mener jeg..
Avatar billede jabberdino Nybegynder
13. september 2002 - 17:57 #13
undskylde, mine venner!!!! hanloven