Avatar billede rasmusdb Nybegynder
11. september 2002 - 23:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Asus A7V-133 + Athlon XP 2200+

Jeg har siddet og læst på Asus hjemmeside at dette bundkort skulle kun tage en XP 2200+ vis disse krav er opfyldt.

A7V133 Support Status:Yes, Since PCB:1.05, Since BIOS: 1008

Jeg har bios 1009 inde, og på mit MB kan jeg læse der står Rev. 1.05 (ved ikke om det er PCB)

Stedet jeg har fået disse oplysninger er fra.

http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp.htm

Jeg har prøvet før idag at sætte en XP 1900+ i, den startede op, men der kom aldrig noget billede frem, vi skiftede om til min nuværende 900 mhz, og der var ingen problemer.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. september 2002 - 02:23 #1
Problemet er ifølge Asus, at classis A7V133 board ikke kan klare cpu med så høj en multiplier. Disse boards har rev. 1.05

For at A7V133 skal kunne gøre det, skal det være rev. 1.05.
Læg mærke til puntum til slut. Det er afgørende.

Læs dokumentationen her
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
12. september 2002 - 02:26 #2
Det famøse punktumk fremgår også af oversigten, du selv link'er til.
Det betyder, at dit mobo ikke kan køre 2200+, og det er samtidig forklaring på, hvorfor den ikke ville køre med 1900+
Surt, men sandt. For sådan et skide punktum!    :)
Avatar billede rasmusdb Nybegynder
12. september 2002 - 06:35 #3
Det lyder bare mærkligt for vis jeg går ind i biosen, så kan jeg sætte multiplien til 14x og det skulle give 1,8 Ghz svarende til en 2200+
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2002 - 08:47 #4
Med et ASUS A7V133 kan du ikke køre højere end 1333Mhz. Det er en farlig spas hvis du ikke får Vcore sat rigtig op, så har du ingen CPU mere, hvis du får den til, at starte.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. september 2002 - 13:57 #5
rasmus dj - Rigtig, at det lyder mærkeligt, men det ændrer bare ikke ved kendsgerningerne for rev. 1.05 uden punktum som det fremgår af både den side du selv linker til, og den jeg lagde link til.

At få vcore sat rigtig op (1,75v vs. 1.6v), som peet49 anfører, er da også et element for de forskellige cpu (0.18 ell. 0,13 mikron). Men egentlig ganske irrelevant her, hvor dit board ikke kan køre nogen af dem alligevel.
Avatar billede rasmusdb Nybegynder
12. september 2002 - 15:10 #6
Så må jeg nok bare se i øjnene at jeg skal have nyt MB også :(

men tak for hjælpen :)
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2002 - 15:13 #7
Selv tak, det er somme tider, man må bide i det sure æble.