Avatar billede bmunk Nybegynder
11. september 2002 - 17:54 Der er 20 kommentarer og
9 løsninger

Navn til portal...

Jeg vil gerne lave en portal, portalen skal være en kultur portal. Den skal som standard (forsiden) være en portal med nyheder og bla. bla. f.eks. som jubii og lign.

Men så kommer det... jeg kunne f.eks godt tænke mig at lave andre sider til denne portal som skulle indeholde andet... f.eks. fansite til det lokale rockorkester.

Så det jeg søger er et forkortelses navn.. som vil være godt at bruge til subdomæner... f.eks har tv2.. popstars.TV2.dk... altså så skulle mit navn være tv2.dk.... jeg søger altså et navn som originalt staves med f.eks 16 bogstaver men også kan forkortes til max. 3 ... f.eks altomkøbenhavn.dk har aok.dk.

Det skal lyde pænt og ikke alt for dotcom aktigt heller ikke (i)place.dk (e)place.dk eller lign. med e eller i.

Håber der er nogle eksperter der kan hjælpe mig for jeg er gået meget i stå.
Avatar billede gusse Nybegynder
11. september 2002 - 17:58 #1
øhhh kultal.dk

altomkultur.dk aok.dk

kp.dk
Avatar billede giang Nybegynder
11. september 2002 - 18:00 #2
Prøv følgende Domæne Generator: http://www.webhostpriser.dk/index.php?side_id=78
Denne side hjælpe dig med at finde det helt rigtige domænenavn vha. nogle få indtastninger.
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
11. september 2002 - 18:00 #3
Fuldt Navn        -  Forkortet navn:
Bmunk's Portal    -  BMP
Avatar billede jadetermig Nybegynder
11. september 2002 - 18:12 #4
kulturenirampelyset.dk
kir.dk
Avatar billede jadetermig Nybegynder
11. september 2002 - 18:12 #5
...
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
11. september 2002 - 18:17 #6
www.portalen.dk
kp.dk (KULTURPORTALEN)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
11. september 2002 - 18:18 #7
når, de var taget
Avatar billede glyholt Nybegynder
11. september 2002 - 18:24 #8
kulturkalender.dk.. kk.dk
kulturporten.dk..  kp.dk
kulturguide.dk.. kg.dk
kulturportalen.dk..  kp.dk
guidetilkultur.dk.. gtk.dk
kulturforalle.dk.. kfa.dk
danskkulturguide.dk..  dkg.dk
kulturinfo.dk.. ki.dk
kulturmunken ;-)
tjaa.. bare et par idéer
Henrik
Avatar billede glyholt Nybegynder
11. september 2002 - 18:26 #9
har ikke tjekket om de er taget ;o)
Avatar billede bmunk Nybegynder
11. september 2002 - 18:35 #10
Jeg må nok sige at jeg er meget glad for de hurtige svar... men det jeg lidt er ude efter at et ...tja... men kultur skal ikke indgå for ud over kultur skal der også være links, nyheder og gratis email osv. ...det behøves egenligt heller ikke være et navn der kan forkortes bare det lyder godt og er kort.... så det er nemt at skrive bla. i forbindelse med subdomæner.

På forhånd Tak!
Avatar billede jadetermig Nybegynder
11. september 2002 - 19:09 #11
Avatar billede fri-hash Nybegynder
11. september 2002 - 19:43 #12
bemærk at så godt som alle kombinationer af 2 og 3 bogstaver allerede er registrerede domænenavne
Avatar billede gaunt Nybegynder
21. september 2002 - 15:45 #13
Følgende domæner *ER* ledige.

webstarter.dk
my-portal.dk
eportal.dk
net-nu.dk

Jeg synes selv det er gode navne, og profileret på den rigtige måde er de ørehængende, og stadig forholdsvis korte..
Avatar billede gaunt Nybegynder
21. september 2002 - 15:48 #14
howsa.. så først nu du ikke vil have e og i foran .. så eportal er yt ;o)

Men du kan nok ikke forvente at få et navn der kan forkortes som AOK.dk - de fleste domæner på 2-3 bogstaver *er* væk - og har været væk i lang tid ;o)

Men et navn som net-nu er jo lækkert kort.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2002 - 14:59 #15
Hvad med "PortLand" ???
Avatar billede max_max Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:42 #16
Jeg har fundet en masse domæner, som endnu ikke er optagede på trods af deres korte længde. Det er dem, hvor der indgår tal.

Hvad siger du til www.k4u.dk (kultur for you)?
Eller www.k10.dk
www.k-3.dk

Der er masser af muligheder også med korte navne bare med lidt opfindsomhed.
Avatar billede gaunt Nybegynder
14. oktober 2002 - 15:34 #17
men spørgsmålet har stået åbent i en måned nu.. det er nok atter en der aldrig bliver lukket.. er jeg den eneste der føler mig til grin?
Avatar billede glyholt Nybegynder
14. oktober 2002 - 18:11 #18
næææ.. men sådan er det når der er nogle idioter der opretter sig kun for at få et enkelt svar.
Henrik
Avatar billede gaunt Nybegynder
14. oktober 2002 - 18:50 #19
Det kan godt være man skal til at kigge lidt på folks historik inden man begiver sig ud i  at svare.. det her er da lamt.. jeg brugte måske 5 minutter på at slå op på toastmasters.. som jeg udemærket kunne have brugt på noget andet :-/
Avatar billede bmunk Nybegynder
14. oktober 2002 - 22:37 #20
Jeg har valgt ikke at lave portalen da jeg ikke fandt et passende navn.
Jeg siger tak til alle bidravydere.

Og til alle jeg sure røvhuller der snakker om at i har så travlt - i har travlt fordi i skal bruge jeres tid på at konstant brokke jeg i ekspertens 230.000 spørgsmål.

Tænk over det! - Det er i virkeligheden jeg der ødelægger eksperten - med alt jeres negative spam. Hvis i hvergang når i åbnede røven sagde noget positivt så ville i se at sproget på eksperten ville blive meget bedre.
Og mere rart at deltage i spørgsmål.
Avatar billede gaunt Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:22 #21
Bmunk : jeg (vi) brokker mig (os) ikke hver gang jeg får en lejlighed til det.. slet ikke.. men det er frustrerende at mange ikke gider udbetale point.. selvfølgelig skal man have tid til at gennemtænke de forslag der er .. men der er grænser.
Avatar billede glyholt Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:47 #22
gaunt>> du må meget gerne skrive VI, da jeg er fuldstændig enig
bmunk>> Du har valgt ikke at lave portalen!! ja, men hvorfor lukkede du så ikke spørgsmålet??
Os der ødelægger eksperten?? Vi prøver bare at få dig til at lukke dit spørgsmål som havde stået åbent længe, uden du havde givet respons siden d. 11/09.
Eksperten er til for at hjælpe hinanden, hvilke vi prøvede, men du åbentbart var ligeglad med. Så når sproget bliver negativt er det udelukkende på grund af folk som dig der ikke sætter pris på andres hjælp.
Så jeg kan kun sige som dig.... Tænk over det!!!!
Henrik
Avatar billede bmunk Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:54 #23
glyholt>> Jeg syntes ikke at en måned til at tænke over hvilket navn man vil bruge er særlig lang tid når der er mange penge involveret.

Men for dig er det jo selfølgelig langtid nå du nu skal igang med at skrive lukketid i et nyt spørgsmål.

Jeg er selfølgelig ked af hvis jeg har skubbet din arbejdsplan så du nu er blevet forsinket med dit brokkeri i andre spørgsmål, det undskylder jeg selfølgelig meget, da jeg har stor respekt for folk der har travlt!

Unskyld, undskyld....
Avatar billede gaunt Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:02 #24
hold da kæft en kegle.
Avatar billede revelation Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:17 #25
Hmm. Jeg synes 30 dage er ok til at tænke over det - men så heller ik' mer!
Og gaunt la nu vær med at bruge grimme ord om andre brugere - Citat "hold da kæft en kegle." Det gør dig til en større K***e. Tal pænt og sagligt!
Avatar billede glyholt Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:28 #26
Man skal godt nok lede længe efter sådan en utaknemlig person.
Læg mærke til at vi er nogen der prøver at hjælpe her på eksperten mens du der har været oprettet siden 4. november 2001 kun har brugt eksperten til at stille 2 spørgsmål og ikke hjælpe andre.
Brokkeri i andre spørgsmål???... ja jeg har gjort opmærksom på i 4 andre spørgsmål hvis folk ikke har lukket, hvis det er at have travlt, ja så må du meget undskyld
Glyholt
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:01 #27
quant: "hold da kæft en kegle."... det er vist dig der er en kegle... hvis du skulle til at invasterer mange penge i din nye portal ville du nok osse lige overveje det igen og igen..! For mig ligner du bare en pointliderlig-"kegle" der vil gøre alt for point..! få et liv!
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:03 #28
quant = guant sry...
Avatar billede gaunt Nybegynder
18. oktober 2002 - 18:34 #29
guant = guant = gaunt ?